HSBC обяви в понеделник, че е уредила повече от 250 млрд. долара в транзакции, използвайки технологията за разпределен леджър (DLT).
Банката каза в прессъобщение, че е уредила 3 милиона FX (foreign exchange) транзакции и е направила още 150,000 плащания, използвайки своята HSBC FX Everywhere платформа.
Te заявиha, че употребата на DLT платформата позволява да провери дали плащанията са уредени без да е необходимо външно потвърждение, да се обединят вътрешно-фирмените данни за търговията със “споделена, единствена версия на истината” и да консолидира своето виждане за паричните потоци.
Компанията заяви, че е използвала тази платформа през последната година, за да “оркестрира плащания между вътрешните счетоводни баланси на HSBC”. Платформата на HSBC е довела до “значителна ефективност и възможности”, гласи съобщението. Банката не уточни дали FX Everywhere е разработена изцяло вътрешно или е изградена на базата на протокол с отворен код.
В изявление Ричард Бибби, междинният глобален ръководител на HSBC по валутни сделки и стоки, отбеляза, че банката и нейните клиенти извършват “хиляди сделки с чуждестранна валута”, които могат да варират в различни счетоводни баланси и страни.
След успешното имплементиране в рамките на банката, сега проучваме как тази технология може да помогне на мултинационалните клиенти – които също имат множество центрове за държавни ценни книжа и трансгранични вериги за доставки – да управляват по-добре валутните потоци в своите организации.
HSBC е загатвала в миналото, че има вероятност да работи и с блокчейн.
Известният американски рапър Еминем наскоро си партнира с Crypto.com, която популяризира кампанията си „Съдбата обича смелите“.
Разработчиците на RippleX разкриха иновативно предложение, целящо въвеждането на революционен роден протокол за кредитиране, наречен XLS-66d.
Microsoft обяви значителна инвестиция в Малайзия на обща стойност $2.2 милиарда, насочена към укрепване на инфраструктурата за облачни услуги и изкуствен интелект (AI).
Във вторник ръководството на PayPal подчерта плановете си за подновяване на усилията спрямо растежа на брандираните продукти, които изпитваха затруднения през последните години, тъй като големите технологични компании разшириха пазарния си дял, след като компанията за разплащания повиши прогнозата си за коригираната печалба за цялата година.