Според JPMorgan крипто регламентите в САЩ се развиват в посока, която се противопоставя на създаването на дигитална валута на централната банка (CBDC), на участието на местните банки в криптовалутите и на несъответстващите на изискванията стабилни монети.
Банката твърди, че регулаторните мерки в САЩ са се засилили, което поражда опасения за бъдещето на регулирането на криптовалутите преди президентските избори.
Анализаторите, ръководени от Николаос Панигирцоглу, съобщиха, че тези мерки изглежда се противопоставят на монетата на Фед, крипто дейностите на банките, несъответстващите стабилни монети като Tether (USDT) и класифицирането на всички токени освен Биткойн (BTC) и Етериум (ETH) като ценни книжа.
Счита се, че е по-вероятно Законът за яснота за платежните стабилни монети да бъде приет преди изборите в сравнение с три други предложения. Ако бъде приет, той ще подкрепи отговарящите на изискванията на САЩ стабилни монети, но ще оспори неотговарящите на изискванията като Tether.
Законът за финансовите иновации и технологии за 21-ви век (FIT21), приет от Камарата на представителите, все още изисква одобрение от Сената и президента, което е малко вероятно преди изборите.
JPMorgan също така отбеляза, че президентът Байдън е наложил вето на резолюция, отменяща счетоводното правило SAB 121, което усложнява съхранението на криптоактиви за банките.
Неотдавнашно изслушване в Конгреса, което имаше за цел да ускори регулирането на дигиталните активи, се превърна в политическа полемика, след като законодателите поставиха под въпрос дали президента Доналд Тръмп може да има лична изгода от предложения закон CLARITY.
Калифорния се готви да експериментира с криптовалути в административната си дейност.
Стабилната монета RLUSD на Ripple получи зелена светлина от Финансовата служба на Дубай (DFSA), което отваря пътя за употребата ѝ в Международния финансов център на Дубай (DIFC).
Комисията за ценни книжа и борси на САЩ ясно заяви, че повече няма да се занимава с регулирането на мемe криптовалутите – токени, които често се влияят от интернет културата, медийния хайп и политическия брандинг.