Загубите на британската финтех компания Revolut са се удвоили през 2018 г., заяви фирмата във вторник, тъй като компанията предприема агресивна глобална експанзия.
Това беше повече от удвоената загуба от 14,8 милиона паунда, която беше отчетена година по-рано, докато приходите се повишиха с 354%.
Но компанията добави, че брутният ѝ марж на печалба се е подобрил, въпреки че разходите за продажби са скочили с 247%, тъй като тази цифра е по-ниска от покачването на приходите. Revolut приписва увеличението на разходите на картови схеми и придобиването на нови потребители.
Revolut стартира през 2015 г. с предплатена карта и приложение, което позволява на потребителите да превеждат пари в чужбина, без да плащат високи такси. Оттогава тя разшири платформата си, за да включва търговски акаунти за криптовалути и бизнес сметки, а наскоро добави и търговия с акции към нарастващия си списък от услуги.
Компанията е една от многото дигитални банки, които се сдобиха с позиции в Европа и САЩ, предлагащи банкова карта и мобилно приложение. Един от конкурентите, Monzo, наскоро разкри, че загубите са скочили до 47,2 милиона паунда през фискалната година, приключваща през февруари 2019 г.
Revolut обаче е надминал както TransferWise, така и Monzo по отношение на потребителите, като цялостният му брой на клиенти наскоро премина 7 милиона. Фирмата твърди, че има средно 3,7 милиона активни потребители всеки месец и 1,1 милиона ежедневно активни потребители.
Revolut планира да проведе нов кръг за финансиране по-късно тази година, като докладите сочат, че може да привлече до 500 милиона долара от инвеститорите. Изпълнителният директор на компанията, Ник Сторонски, в миналото е казвал пред CNBC, че SoftBank може да бъде “потенциален партньор”.
Фирмата за последно събра финансиране през април 2018 г. с оценка на стойност 1,7 милиарда долара, което я прави една от най-ценните компании еднорози в Европа.
@page { size: 8.5in 11in; margin: 0.79in } p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 115%; background: transparent }
Допълнителният капитал вероятно ще помогне на компанията да се разшири до нови пазари, включително Сингапур, Япония и Съединените щати. Сторонски каза в изявление във вторник, че стратегията за разширяване на Revolut се подхранва от съществени подобрения на рентабилността. Освен това иска да наеме още 3,500 души до лятото на 2020 г., след сделката с Visa.
Crypto.com обяви вълнуващо партньорство с Mastercard, което позволява на клиентите да използват картите си при над 150 милиона търговци в световен мащаб, както в магазините, така и онлайн.
Phantom Wallet, бързо разрастващо се име в крипто пространството, обедини сили с Transak, за да революционизира начина, по който потребителите имат достъп до дигитални активи.
Coinbase напълно интегрира Apple Pay, позволявайки на потребителите да извършват транзакции директно през приложението от 2 декември.
Според управителя на Централната банка на Иран (CBI) Мохамед Реза Фарзин Иран се готви да въведе своя собствена дигитална валута (CBDC).