Последиците от срутването на моста в Балтимор се отразяват на световните фондови пазари, предизвиквайки спад в акциите на транспортните и въгледобивните компании.
Пристанището, което служи като основен път за транспортиране на контейнери и круизни лайнери, разполага с най-дълбокото ниво в залива Чесапийк в Мериленд.
Разположено по-близо до Средния Запад в сравнение с други пристанища по Източното крайбрежие, то включва пет обществени и дванадесет частни терминала, както е описано на уебсайта на правителството на Мериленд.
Ключова роля играе пътят I-695, който е важна пътна артерия за камиони и моторни превозни средства, свързваща Вашингтон, Балтимор, Филаделфия и Ню Йорк. Нещастният инцидент се е случи точно преди предстоящия Великденски уикенд в страната, което изостря въздействието му върху транспортните мрежи.
Според данни, предоставени от Пристанищната администрация на щата Мериленд, пристанището в Балтимор е най-натовареното в Съединените щати по отношение на автомобилните превози, като през 2023 г. са преминали над 750,000 превозни средства. Освен това то се отличава като най-голямото американско пристанище по обем за обработка на селскостопански и строителни машини, както и на селскостопански продукти.
Миналата година пристанището отбеляза ключов момент, като обработи рекордно количество товари, което му отреди 20-о място в класацията на най-големите пристанища в страната по отношение на общия брой товари, според статистиката на Бюрото по транспорт.
След злополуката с кораба, нает от датската корабна компания Maersk, който се сблъска с моста “Франсис Скот Кий“, стойността на акциите на Maersk отбелязаха значителен спад, като в Копенхаген те паднаха с цели 8%.
Преди инцидента акциите на Maersk вече бяха отбелязали спад от 25% от началото на годината до понеделник, което се дължи на предизвикателствата в региона на Червено море и намаленото търсене на товари след пандемията. Преди това, през февруари, компанията обяви спирането на програмата за обратно изкупуване на акции и сподели очакване за значително намаляване на приходите.
Освен това смущенията засегнаха и Consol Energy, въгледобивна компания, която разчита на морския терминал в Балтимор за товарене на въглища на големи океански кораби, като стойността на акциите ѝ се понижи с 10%.
Спадът на акциите във вторник доведе до загуба на приблизително $200 милиона от пазарната капитализация на Consol, което я намали до приблизително $2.4 милиарда.
По подобен начин спадът в стойността на акциите на Maersk доведе до загуба от около $500 милиона в пазарната капитализация. Очаква се финансовите последици за спедиторите, застрахователите, Consol и други заинтересовани страни да бъдат трайни и да продължат няколко месеца.
Двете най-големи банки в САЩ очакват обща загуба от $4.5 милиарда поради клиенти, изправени пред предизвикателства при плащанията на сметки.
Очакваните съобщения за нови членове са на хоризонта за алианса БРИКС по време на предстоящата среща на върха през 2024 г.
Въпреки че Биткойн скочи до нови рекорди за всички времена през 2024 г., някои акции изпревариха печалбите му от 2023 г. насам.
Глобалният икономически пейзаж представя тревожни показатели, тъй като японската йена наскоро падна до най-ниското си ниво спрямо щатския долар от 34 години насам.