Farfetch застава с цялата си тежест зад криптовалутите, след като по-рано тази година проведе успешен опит в магазините на Off-White и Browns.
Клиентите, които пазаруват на луксозния пазар, ще могат да сканират QR код, за да получат достъп до своя криптопортфейл и да закупят стоки, използвайки една от седем криптовалути, включително Биткойн, Етериум и Binance Coin, казa Farfetch.
Плащанията с криптовалути ще бъдат приемани от нейните “частни клиенти” от най-високо ниво през следващите месеци, преди по-широкото им разпространение сред всички клиенти в САЩ, Обединеното кралство и Европа в края на годината. Другите държави ще ги последват през 2023 г.
Farfetch каза, че нейният доставчик на плащания ще приема криптовалутата от клиента (от името на Farfetch) и ще я обменя за фиатна валута. Връщанията, които са били приети от Farfetch или от някой от партньорските бутици на платформата, ще бъдат обработени в оригиналната криптовалута по текущия обменен курс, според пазара.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Илон Мъск коментира DeFi, изграден върху Dogecoin
Farfetch си партнира и с платформата за криптовалути Lunu, за да даде възможност на марките и бутиците да приемат крипто плащания в собствените си магазини за търговия на дребно. Луксозните брандове, които използват технологията Farfetch Platform Solutions, ще могат да приемат криптовалути в началото на 2023 г.
Това следва успешния старт на крипто във водещите магазини на Off-White, собственост на Farfetch, в Париж, Лондон и Милано, както и в базирания в Лондон търговец на луксозни стоки на дребно Browns. “Това беше решаваща стъпка за тестване […] и ние сме развълнувани да споделим нашето техническо […] ноу-хау с нашата общност“, каза основателят, главен изпълнителен директор и председател на Farfetch Жозе Невес. Крипто плащания ще се приемат и във флагмана на Farfetch, Palm Angels, в Милано “в най-скоро време“, каза компанията.
“Като платформена компания ние непрекъснато правим иновации, за да служим като мост за луксозната индустрия към новите технологии и среди […]“, добавя Невес.
Миналия месец Gucci обяви, че ще приема крипто плащания в някои магазини в САЩ, и планира да разшири пилотния проект до всички свои пряко управлявани магазини в САЩ това лято. Този ход беше възприет като важно утвърждаване на валутата от страна на водеща луксозна марка.
За да засили пазарното си присъствие в Азия, Wintermute обяви намерението си да стане доставчик на ликвидност за наскоро стартиралите спот фондове за търговия с Биткойн и Етериум (ETF), регистрирани в Хонконг.
Сред многобройните амбициозни начинания, предприети от икономическия съюз БРИКС, Китай и Русия представиха нова инициатива.
Последните данни за заетостта, публикувани миналия петък, показват леко забавяне на растежа на работните места за април.
Руското правителство официално блокира достъпа до платформата за споделяне на видеоклипове Rumble, след като компанията отказа да изпълни изискванията на цензурата.