Различни проекти за криптовалути се борят за пазарна доминация, докато секторът узрява. В тази насока проектите с повече случаи на употреба изглежда намират добър отзвук сред различни аудитории.
По-конкретно, блокчейн мрежата Cardano (ADA) се очертава като топ бранд на криптовалута, с коефициент 52.6, според доклада MBLM Top Brand Intimacy 2022.
Като цяло Cardano се класира на 26-та позиция, измествайки други масови марки като производителя на автомобили Ford (NYSE: F) и фирмата за преработка на храни Nestle.
На други места Биткойн (BTC) се класира на второ място сред марките за дигитални активи и се позиционира на 30-та позиция като цяло, следвана от Polkadot (DOT) на 111-та позиция. В същото време Етериум (ETH) застана на 120-то място и е четвъртият ‘най-интимен’ крипто бранд.
Проучването на MBLM за интимността на марките се фокусира върху най-големите марки въз основа на емоциите, а класацията използва технологични инструменти като изкуствен интелект, за да оцени как потребителите се свързват с марките, които използват и обичат.
Изследването измерва интимността чрез преглед на интензивността, архетипите и етапите въз основа на коефициент между 0 и 100. Колкото по-висока е оценката, толкова по-интензивна е емоционалната връзка с дадена марка.
Според проучването няколко инициативи на разработчиците на Cardano са тласнали актива да надмине Биткойн, най-търгуваната криптовалута (след стабилната монета Tether USDT).
По-специално, позицията на Cardano се дължи на по-ниските инвестиционни разходи и способността да се минимизират рисковете, както и на брандинга, който популяризира мрежата като платформа, която се стреми да служи на всички създатели на промени.
„Cardano е блокчейн платформа за създатели на промени, новатори и визионери, с инструментите и технологиите, необходими за създаване на възможност за мнозина, както и за малцина, и за осъществяване на положителна глобална промяна. Това може да обясни защо Cardano води в изграждането на по-силни и емоционални връзки с потребителите“, се казва в проучването.
Констатациите са в съответствие с текущото развитие на мрежата Cardano, която има за цел да подобри блокчейна в опит да надмине платформи като Етериум.
window.coinzilla_display = window.coinzilla_display || [];
var c_display_preferences = {};
c_display_preferences.zone = „395ce7f5212a47c712“;
c_display_preferences.width = „728“;
c_display_preferences.height = „90“;
coinzilla_display.push(c_display_preferences);
Например, мрежата очаква да внедри хард форка Vasil, който обещава да направи блокчейна по-мащабируем. Освен това, Cardano е и най-разработваният крипто проект в GitHub през 2021 г.
На друго място MBLM отбеляза, че въпреки изоставането на Биткойн от Cardano, активът е по-вкоренен в ежедневието на потребителите.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Binance обяви подкрепата си за хард форка на Етериум след Сливането
Струва си да се отбележи, че криптовалутите бяха включени в списъка за първи път, като секторът дебютира на осмо място от 19 индустрии.
„Това е показателно за нарастващото разочарование на потребителите от традиционните финансови услуги. Намаляването на доверието и увеличаването на пренебрежението към тези институции може да накара недоволните потребители да потърсят алтернатива“, се казва още в доклада.
Като цяло MBLM признава, че криптовалутите са се представили по-добре от утвърдените финансови услуги – фактор, който ще окаже влияние върху бъдещето и на двете индустрии. Въпреки това изследователите посочиха, че устойчивостта ще зависи от регулирането и защитата на инвеститорите и потребителите, особено след като крипто брандове като Celsius подадоха молба за обявяване в несъстоятелност.
Coinbase се насочва към S&P 500, което е знакова стъпка, отразяваща както финансовото развитие на компанията, така и нарастващото доверие на Уолстрийт към крипто сектора.
Криптовалутите вече играят двойна роля в световната икономика – отчасти спекулативен актив, отчасти платежно средство – според нов анализ на Банката за международни разплащания (BIS).
Икономистът Питър Шиф не се впечатлява от еуфорията около най-новото споразумение за митата между САЩ и Китай. Според него Вашингтон просто е отстъпил.
Нова вълна от компании се присъединява към Global Dollar Network (GDN) – инициатива за стабилна монета, водена от Paxos и подкрепена от компании като Robinhood, Galaxy и Kraken.