Dallas Mavericks стана вторият отбор в NBA, който да приема Биткойн (BTC) като средство за плащане на билети за мачове и стоки.
Публикация в Twitter от процесора за плащане с криптовалути BitPay потвърди новината на 13 август.
Приемането на криптовалутите е в полезрението на тима от NBA от началото на миналата година, когато собственикът на Mavericks и милиардер Марк Кубан намекна, че феновете скоро ще могат да използват Биткойн (BTC) за закупуване на билети за игрите на отбора.
Година и половина по-късно, плановете на Кубан се реализират и ‘Mavs’ се присъединяват към своите съперници от NBA, Sacramento Kings, за да разкрият достъп до криптовалута за своите фенове.
Sacramento Kings стана първият отбор от NBA, който приема биткойн за промоционални продукти, както и за билети още през 2014 година.
Според откъс от прессъобщение на Dallas Mavericks, споделено от индустриални източници в социалните медии, тимът от Далас – подобно на Sacramento Kings – използват услугите на BitPay за обработка на биткойн плащанията на феновете си.
Предишни участия на Кубан в крипто пространството включват инвестиции в хедж фонд за дигитални валути, инвестиции в ICO, както и стартирането на базирания на Етериум протокол Mercury през август 2017 г.
Инвеститорът изрази мнението си, че Libra, криптовалутата на Facebook, е голяма грешка и дори може да бъде опасна. Този месец той също заяви, че според него че биткойн е фундаменално подобен на златото от гледна точка на инвеститора.
Спортът се превръща във все по-плодородна почва за привеждане на блокчейн и криптовалута пред една огромна аудитория.
Едва преди два дни бе съобщено, че емблематичният американски боксьор Майк Тайсън оглави ново развлекателно начинание, базирано на блокчейн и фен токен екосистема, която има за цел да ‘катапултира’ амбициозни млади бойци към успеха.
Блокчейн платформата Socios.com също сключи редица партньорства с водещи международни футболни отбори – включително френския клуб Пари Сен Жермен, италианския Ювентус и английския Уест Хем Юнайтед.
MicroStrategy, известна със значителните си дялове в Биткойн, представи иновативна инициатива за децентрализирана идентичност, наречена “MicroStrategy Orange”.
Riot Platforms, компания, занимаваща се с крипто добив, оповести значима нетна печалба от $211.8 милиона за първото тримесечие на 2024 г., отбелязвайки рекорд за компанията и зашеметяващ скок от 1,000% в сравнение с предходната година.
Между 30 април и 1 май цената на Биткойн се понижи с 11.5% до $56,522. Въпреки този спад ликвидациите на лонг позиции с ливъридж възлизат на $172 милиона.
Последният спад в цената на Биткойн, който отбеляза значителна поредица от седмични загуби, предизвика смесица от безпокойство и спекулации относно бъдещата траектория на водещата криптовалута.