Uber проучва стабилните монети като начин за намаляване на разходите за международни плащания, според главния изпълнителен директор Дара Хосровшахи.
В изказване на Bloomberg Tech Summit той заяви, че компанията е в ранна фаза на проучване, но вижда стабилните монети като практическо приложение на криптовалутите с реални ползи.
Хосровшахи подчерта потенциала на стабилните монети за оптимизиране на трансграничните транзакции, наричайки ги „обещаващи“ за глобалния бизнес. Тези дигитални активи, обвързани с долара, са предназначени да поддържат ценова стабилност и да намалят таксите за превод.
Интересът на корпорациите и правителствата към стабилните монети нараства. Stripe започна преговори с банки, а доклад на Fireblocks установи, че 90% от институциите одобряват употребата на стабилни монети. Междувременно страни като Русия и ОАЕ проучват версии, подкрепени от държавата.
Според Citigroup пазарната капитализация на стабилните монети достигна $230 милиарда през април, а годишният обем на транзакциите надхвърли $27 трилиона, изпреварвайки Visa и Mastercard.
Интересът на Uber отразява по-широката тенденция към използване на блокчейн инструменти за финансова ефективност.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.