Понастоящем предприятията се сблъскват със значителни и продължителни трансформации, потенциално в условията на икономически спад.
Вместо да разглеждате промените, необходими за преодоляване на този период, като обезсърчителни, приемете ги като разширяване, което е възможно благодарение на опита и увереността, придобити от адаптирането към предишни предизвикателства. Тези разширения обхващат:
Процъфтяването в условията на спад предполага непрекъснато популяризиране на марката. Изследванията показват положителна корелация между разходите за маркетинг и пазарния дял, като последният често изостава от разходите с едно полугодие или година. Намаляването на разходите сега вероятно ще доведе до намаляване на пазарния дял в близко бъдеще.
Успешните субекти ще се възползват от намалената видимост на конкурентите си, като използват новопридобитите рентабилни канали, които владеят.
Медийните разходи отбелязват значителен спад в началото на 2023 г. Дори по време на икономически спад потребителите продължават да се занимават с четене и проучване, макар и с намалени разходи. Ето защо поддържането на видимостта на продукта чрез органични медии е икономически ефективна стратегия за поддържане на осведомеността и създаване на профил на марката, който се корени в качеството или експертизата.
Етиката, в центъра на която са ценностите, става все по-очевидна, както се подчертава от последователните повторения на Барометъра на доверието на Edelman. Този нов етос призовава марките да бъдат примерни корпоративни граждани, като осигурява нов начин за постигане на значимост дори при ограничени разходи. Наблегнете на етичните ценности и изградете корпоративната структура около положителна култура и набор от ценности, които да се харесат на клиентите и потребителите.
Създайте структуриран, общоорганизационен подход към тези и свързаните с тях въпроси, като ги приоритизирате като неразделни корпоративни цели. Въпреки че това може да не генерира пряко продажби или потенциални клиенти, то позиционира компанията благоприятно за извличане на полза от икономическото възстановяване, когато то настъпи.
Ако запазването на търговските разходи се окаже нереалистично, избягвайте типичния отговор на икономическите предизвикателства, който често включва намаляване на персонала.
Дайте приоритет на запазването на работните места и на непрекъснатостта на бизнеса пред маркетинговите инвестиции, като гарантирате, че ще запазите експертния опит, необходим за различните нови канали, инструменти и изисквания на потребителите, описани по-рано.
Обратно на предходната точка, по време на рецесия свободните професии могат да бъдат по-привлекателни за работодателите. Това изисква съгласувана стратегия за използване на независими таланти, но представлява реална алтернатива, ако съкращенията на персонала станат неизбежни.
Анатолий Яковенко, главен изпълнителен директор и съосновател на „Solana“, открито отправи критики към администрацията на Байдън, особено по отношение на неуспеха ѝ да насърчи създаването на работни места.
Израелският министър-председател Бенямин Нетаняху предупреди, че Иран ще „плати висока цена“ за нападението от вторник, при което бяха изстреляни най-малко 180 балистични ракети, насочени към Израел.
Заместник-министърът на външните работи на Русия Сергей Рябков проведе в четвъртък брифинг във връзка с предстоящата среща на върха на БРИКС в Русия този месец.
Милиардерът предприемач Марк Кюбан изрази загриженост относно регулаторния подход на председателя на Комисията по ценните книжа и фондовите борси (SEC) Гари Генслер, твърдейки, че той би могъл да предотврати срива на FTX и Three Arrows Capital (3AC).