Няколко по-малки, нишови фирми променят традиционните модели в различни индустрии и си заслужава да бъдат разгледани.
Три такива компании са The Trade Desk, Lemonade и Pagaya Technologies .
В основата си софтуерът с изкуствен интелект на The Trade Desk свързва купувачите на реклами и издателите, като улеснява сложния им рекламен процес. Той използва AI, за да оптимизира рекламите в отговор на анализа на огромни количества данни, за да осигури фини показатели за ефективност. Същевременно The Trade Desk регистрира 23% ръст на приходите за 2023 г. въпреки натиска на инфлацията, което предполага силни бъдещи перспективи в глобалните разходи за реклама, които се оценяват на около $900 милиарда.
Дружеството променя начина, по който работи застраховането, благодарение на своя подход, базиран на изкуствен интелект. компанията предлага разработване на чатботове за взаимодействие с клиентите и цифрова обработка на искове, за да направи системата по-ефективна, а преживяването на клиентите – по-добро. Ето защо, въпреки проблемите с рентабилността по време на фазата си на растеж, Lemonade успя да увеличи клиентската си база с 12% през първото тримесечие на 2024 г., което е добра новина за бъдещия ръст на приходите.
Компанията разполага с платформа, задвижвана от изкуствен интелект, която подобрява кредитния скоринг за финансовите институции. Като продава одобрените кредити като ценни книжа, обезпечени с активи, компанията оптимизира ликвидността и управлението на риска. Въпреки високите лихвени проценти, които засягат кредитирането, Pagaya регистрира впечатляващ растеж, включително 31% увеличение на приходите и обема на мрежата през първото тримесечие на 2024 г. Въпреки че все още не е печеливша, подобрените финансови показатели плюс разширяващата се клиентска база на фирмата свидетелстват за потенциала на Pagaya.
На финансовите пазари започва да се очертава познат модел: Скок в оценките на технологичните компании, еуфория сред инвеститорите и геополитическа несигурност. За някои анализатори ситуацията започва да прилича на тази от 1999 г.
Докато светът се бори с икономическите сътресения, златото отново заема централно място – и икономистът Питър Шиф вижда в това предупредителен сигнал за привържениците на Биткойн.
Докато американските банкови гиганти се придвижват към пускането на единна стабилна монета, основателят на Cardano Чарлз Хоскинсън празнува тиха победа.
В ход, който подчертава глобалното отклонение от господството на американския долар, Алжир официално се присъедини към Новата банка за развитие на БРИКС (NDB).