Това кара твърденията на Мъск за Биткойн и неговия въглероден отпечатък да изглеждат лицемерни. Тези злонамерени актуализации намалят живота на батерията, като така допринасят за повишаване на производство на автомобили Tesla.
Tesla може да бъде принудена да изплати 160 милиона долара на норвежките собственици на автомобили Tesla, след като норвежки съд постанови, че актуализация на софтуера от 2019 г. ограничава живота на батерията на електрическите автомобили и забавя скоростта на зареждане.
Десетки шофьори на Tesla в Норвегия се оплакаха пред съдилищата, след като казаха, че актуализация на софтуера през 2019 г. е намалила живота на батерията на автомобилите, намалила обхвата и е удължила времето, необходимо на автомобилите за зареждане, според норвежата медия Nettavisen.
Съдът призна Tesla за виновна в ограничаване на скоростта на зареждане на автомобилите и живота на батерията, а когато Tesla не отговори, присъди на всеки от 30-те клиенти, участвали в делото, по 16,000 долара.
Според решението актуализацията засегна автомобилите Tesla Model S, построени между 2013 и 2015 г., от които около 10,000 бяха продадени в Норвегия, присъждайки на всеки от тези собственици по 16,000 долара. Това може да струва на Tesla около 160 милиона долара.
Според съобщенията в медиите производителят на автомобили има още няколко седмици да подаде жалба в Норвегия.
Норвегия е дом на един от най-големите пазари за електрически превозни средства, отчасти благодарение на агресивните освобождавания от данъци за електрическите автомобили.
През януари страната стана първата в света, където продажбите на електрически автомобили превъзхождаха тези с двигатели, работещи с вътрешно горене. През 2020 г. 54,3% от всички продадени нови автомобили са били с електрически батерии.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: Marathon ще изгради ново съоръжение за 73,000 Биткойн копачки
Норвежки представители твърдят, че страната е на път да постигне целта си да прекрати продажбата на автомобили с бензин и дизел до 2025 г.
Подобни дела, обвиняващи Tesla в издаването на софтуерни актуализации, които намаляват капацитета на батерията, са заведени и другаде. През 2019 г. в съда в Северна Калифорния беше подаден колективен иск, в който ищците заявиха, че актуализацията е намалила обхвата на по-ранните модели автомобили с цели 40 мили. Според жалбата Tesla “манипулира измамно софтуера си с намерението да избегне … законови задължения към клиентите да поправят, ремонтират или подменят батериите” на автомобилите.
В отговор Tesla заяви в изявление до Electrek, че софтуерните актуализации са предназначени да помогнат за “защита на батерията и подобряване на дълголетието на батерията” и че само малка част от собствениците “са забелязали малко намаляване на обхвата при зареждане”.
Същата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата започна разследване на предполагаемите дефекти на автомобилните акумулатори на Tesla. Разлседването продължава и досега.
Последните пазарни сътресения, подхранени от геополитически напрежения и страх на инвеститорите, са типичен пример за това как колебанията в настроенията и поведението на големите играчи влияят върху цените на криптовалутите.
Coinbase се нареди на първо място сред най-добре представящите се акции в индекса S&P 500 за юни, като отбеляза ръст от 43% на фона на силен възходящ импулс, подхранван от яснота в регулаторната среда, иновативни продукти и засилен институционален интерес към криптовалутите.
Главният пазарен стратег на Jefferies, Дейвид Зервос, счита, че предстоящата промяна във властта на Федералния резерв може да се отрази благоприятно на американските пазари на акции.
Нов доклад на Европейската централна банка (ЕЦБ) разкрива, че дигиталните методи на плащане продължават да набират популярност в еврозоната, въпреки че парите в брой остават важна част от потребителските плащания — особено за транзакции с малка стойност и плащания от човек на човек (P2P).