Това кара твърденията на Мъск за Биткойн и неговия въглероден отпечатък да изглеждат лицемерни. Тези злонамерени актуализации намалят живота на батерията, като така допринасят за повишаване на производство на автомобили Tesla.
Tesla може да бъде принудена да изплати 160 милиона долара на норвежките собственици на автомобили Tesla, след като норвежки съд постанови, че актуализация на софтуера от 2019 г. ограничава живота на батерията на електрическите автомобили и забавя скоростта на зареждане.
Десетки шофьори на Tesla в Норвегия се оплакаха пред съдилищата, след като казаха, че актуализация на софтуера през 2019 г. е намалила живота на батерията на автомобилите, намалила обхвата и е удължила времето, необходимо на автомобилите за зареждане, според норвежата медия Nettavisen.
Съдът призна Tesla за виновна в ограничаване на скоростта на зареждане на автомобилите и живота на батерията, а когато Tesla не отговори, присъди на всеки от 30-те клиенти, участвали в делото, по 16,000 долара.
Според решението актуализацията засегна автомобилите Tesla Model S, построени между 2013 и 2015 г., от които около 10,000 бяха продадени в Норвегия, присъждайки на всеки от тези собственици по 16,000 долара. Това може да струва на Tesla около 160 милиона долара.
Според съобщенията в медиите производителят на автомобили има още няколко седмици да подаде жалба в Норвегия.
Норвегия е дом на един от най-големите пазари за електрически превозни средства, отчасти благодарение на агресивните освобождавания от данъци за електрическите автомобили.
През януари страната стана първата в света, където продажбите на електрически автомобили превъзхождаха тези с двигатели, работещи с вътрешно горене. През 2020 г. 54,3% от всички продадени нови автомобили са били с електрически батерии.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: Marathon ще изгради ново съоръжение за 73,000 Биткойн копачки
Норвежки представители твърдят, че страната е на път да постигне целта си да прекрати продажбата на автомобили с бензин и дизел до 2025 г.
Подобни дела, обвиняващи Tesla в издаването на софтуерни актуализации, които намаляват капацитета на батерията, са заведени и другаде. През 2019 г. в съда в Северна Калифорния беше подаден колективен иск, в който ищците заявиха, че актуализацията е намалила обхвата на по-ранните модели автомобили с цели 40 мили. Според жалбата Tesla “манипулира измамно софтуера си с намерението да избегне … законови задължения към клиентите да поправят, ремонтират или подменят батериите” на автомобилите.
В отговор Tesla заяви в изявление до Electrek, че софтуерните актуализации са предназначени да помогнат за “защита на батерията и подобряване на дълголетието на батерията” и че само малка част от собствениците “са забелязали малко намаляване на обхвата при зареждане”.
Същата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата започна разследване на предполагаемите дефекти на автомобилните акумулатори на Tesla. Разлседването продължава и досега.
VanEck подаде предложение до Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC) за своя нов ETF „On-chain Economy“, чиято цел е да осигури експозиция към екосистемата на дигиталните активи, без да инвестира директно в криптовалути.
Последните 2 дни възвърнаха бичия оптимизъм, като общата пазарна капитализация се върна на ниво от $3.52 трилиона
На 15 януари Министерството на правосъдието на САЩ обяви, че BitMEX и нейната компания майка HDR Global Trading Limited са глобени със $100 милиона за нарушения на Закона за банковата тайна (Bank Secrecy Act – BSA).
Coinbase отново въведе в САЩ заеми, обезпечени с Биткойн, като даде възможност на потребителите да заемат средства, използвайки своите дигитални активи като обезпечение.