Изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск разказа за общия дял на компанията за електрически автомобили в Биткойн (BTC).
Мъск казва в Twitter, че технологичният гигант притежава „близо“ 42,000 BTC, което е на стойност над $1.6 милиарда към момента на писане, според CoinGecko.
Only @elonmusk and $TSLA’s master of coin would do this…
42,069 Bitcoins
x
$35,040 ($BTC close price on 6/30)= $1.474B… or rounded to $1.47B as disclosed in their 10-Q pic.twitter.com/PXJ3wZusrr
— Dave Lee (@heydave7) July 28, 2021
Мъск лично притежава Биткойн, а другата му известна компания, аерокосмическата фирма SpaceX, също държи от актива в баланса си.
Според финансовата актуализация на компанията за второто тримесечие на 2021 г. Tesla претърпя загуба от $23 милиона, свързана с нейните притежания на BTC. В документа се посочва, че е похарчила общо $1.5 милиарда за покупки на дигитални активи и е спечелила $272 милиона от продажби на крипто.
Масово се смята, че мнението на Мъск за Биткойн е допринесло за някои от драматичните промени в цените на дигиталния актив през 2021 г.
Изпълнителният директор заяви, че Tesla вероятно ще започне отново да приема Биткойн плащания, след като процесът на добив стане по-екологичен. Той казва, че може да е в ход проверяем преход от въглища към възобновяема енергия.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Биткойн може да изненада мечките
„Искам да направя малко повече проучване, за да потвърдя, че процентът на използване на възобновяема енергия е най-вероятно на или над 50% и че има тенденция към увеличаване на тези цифри. Ако е така, Tesla ще възобнови приемането на Биткойн.“
Последният ход на Google може значително да ускори приемането на Биткойн.
Пазарната несигурност продължава да сковава Биткойн и алткойните, като няколко фактора допринасят за настоящата стагнация.
След предупреждение за рентабилност Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви плановете си да набере $2 милиарда чрез издаване на конвертируеми облигации с нулева лихва.
Цената на Биткойн остава заключена в тесен диапазон, което подхранва спекулациите, че пазарните сили може би изкуствено ограничават движението.