Крипто безсъмнено започна да променя финансовия свят и това включва спортния маркетинг. Нов доклад на фирмата за спортни анализи Nielsen Sports прогнозира, че крипто сделките в спорта могат потенциално да достигнат $5 милиарда до 2026 г.
Това идва след множество нови спонсорски сделки, обявени през последните месеци.
Крипто бизнесите поеха по пътя на спортното спонсорство, за да изградят легитимност за проекти, като се има предвид огромната ангажираност, на която спортът се радва от феновете.
Всички успешни крипто проекти, от Биткойн (BTC) до Dogecoin (DOGE), имат едно общо нещо: те имат страстни и големи общности, движеща техния растеж. И именно тези общности са целевата аудитория на въпросните проекти.
Но изграждането на общности органично отнема време, особено в епоха, в която има хиляди крипто проекти. Така че крипто компаниите се спряха на използването на спортни спонсорства, за да привлекат аудиторията, от която се нуждаят.
Крипто спонсорството е проникнало в почти всеки спорт, от футбола до Формула 1. В английската висша лига съперниците Манчестър Юнайтед и Манчестър Сити наскоро сключиха сделки с крипто компании.
Юнайтед обяви спонсорско споразумение за $27 милиона годишно с Tezos, което ще види името на блокчейн компанията да се появи на подгряващите фланелки на клуба.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Този алткойн скочи със 170% докато пазара стои на едно място
И Сити обяви спонсорска сделка с OKX, която ще добави брандинг както на стадиона Etihad, така и на Academy. Самата EPL проучва сделки с NFT, за да последва стъпките на други големи футболни лиги в Европа.
Във Формула 1 Tezos също спонсорира McLaren и е официален блокчейн партньор на отборa на Red Bull.
Освен това Bybit и Red Bull Racing имат тригодишен договор, а блокчейнът Fantom спонсорира отбора на Scuderia AlphaTauri. Самата Формула 1 е спонсорирана от Crypto.com.
Значението на крипто спонсорството стана очевидно в САЩ по време на тазгодишния Супербоул, като големи борси като Coinbase, Crypto.com и FTX купуваха телевизионна реклама. Бяха обявени и множество сделки за стадиони, като милиарди бяха изразходвани за права за именуване.
В допълнение към закупуването на правата за именуване на арената на Лос Анджелис Лейкърс за $700 милиона, Crypto.com подписа и спонсорски договор за $175 милиона с Ultimate Fighting Championship (UFC).
В сферата на компаниите за трилиони долари преобладават американските големи технологични компании и петролните гиганти от Саудитска Арабия.
Руският президент Владимир Путин обяви предстоящото си официално посещение в Китай през май по време на дискусия на конгреса на Руския съюз на индустриалците и предприемачите.
Робърт Кийосаки, автор на популярната финансова книга „Богат татко, беден татко“, наскоро сподели своите прозрения за текущото състояние на икономиката на САЩ.
По време на срещата с държавния секретар на САЩ Антъни Блинкен, китайският президент Си Дзинпин подчерта значението на искреността в международните отношения и призова Съединените щати да признаят действията си в съответствие с думите си.