Крипто безсъмнено започна да променя финансовия свят и това включва спортния маркетинг. Нов доклад на фирмата за спортни анализи Nielsen Sports прогнозира, че крипто сделките в спорта могат потенциално да достигнат $5 милиарда до 2026 г.
Това идва след множество нови спонсорски сделки, обявени през последните месеци.
Крипто бизнесите поеха по пътя на спортното спонсорство, за да изградят легитимност за проекти, като се има предвид огромната ангажираност, на която спортът се радва от феновете.
Всички успешни крипто проекти, от Биткойн (BTC) до Dogecoin (DOGE), имат едно общо нещо: те имат страстни и големи общности, движеща техния растеж. И именно тези общности са целевата аудитория на въпросните проекти.
Но изграждането на общности органично отнема време, особено в епоха, в която има хиляди крипто проекти. Така че крипто компаниите се спряха на използването на спортни спонсорства, за да привлекат аудиторията, от която се нуждаят.
Крипто спонсорството е проникнало в почти всеки спорт, от футбола до Формула 1. В английската висша лига съперниците Манчестър Юнайтед и Манчестър Сити наскоро сключиха сделки с крипто компании.
Юнайтед обяви спонсорско споразумение за $27 милиона годишно с Tezos, което ще види името на блокчейн компанията да се появи на подгряващите фланелки на клуба.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Този алткойн скочи със 170% докато пазара стои на едно място
И Сити обяви спонсорска сделка с OKX, която ще добави брандинг както на стадиона Etihad, така и на Academy. Самата EPL проучва сделки с NFT, за да последва стъпките на други големи футболни лиги в Европа.
Във Формула 1 Tezos също спонсорира McLaren и е официален блокчейн партньор на отборa на Red Bull.
Освен това Bybit и Red Bull Racing имат тригодишен договор, а блокчейнът Fantom спонсорира отбора на Scuderia AlphaTauri. Самата Формула 1 е спонсорирана от Crypto.com.
Значението на крипто спонсорството стана очевидно в САЩ по време на тазгодишния Супербоул, като големи борси като Coinbase, Crypto.com и FTX купуваха телевизионна реклама. Бяха обявени и множество сделки за стадиони, като милиарди бяха изразходвани за права за именуване.
В допълнение към закупуването на правата за именуване на арената на Лос Анджелис Лейкърс за $700 милиона, Crypto.com подписа и спонсорски договор за $175 милиона с Ultimate Fighting Championship (UFC).
Сътрудничеството между Доналд Тръмп и Илон Мъск привлича вниманието на целия свят, тъй като двамата са решили да преосмислят американския политически и икономически пейзаж.
VanEck подаде предложение до Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ (SEC) за своя нов ETF „On-chain Economy“, чиято цел е да осигури експозиция към екосистемата на дигиталните активи, без да инвестира директно в криптовалути.
Последните 2 дни възвърнаха бичия оптимизъм, като общата пазарна капитализация се върна на ниво от $3.52 трилиона
На 15 януари Министерството на правосъдието на САЩ обяви, че BitMEX и нейната компания майка HDR Global Trading Limited са глобени със $100 милиона за нарушения на Закона за банковата тайна (Bank Secrecy Act – BSA).