Oriente, базиран в Хонконг стартъп, който развива технологична инфраструктура за цифрови кредити и други онлайн финансови услуги, събра 50 милиона долара за текущия си кръг от серия B.
Финансирането беше ръководено от Питър Лий, съпредседател на Хендерсън Ленд, една от най-големите строителни компании в Хонконг, с участието на инвеститори, включително платформата за разработка на уебсайтове Wix.com.
Създаден през 2017 г. от Джеф Прентис (един от основателите на Skype), Хуберт Тай и Лорънс Чу, Oriente се фокусира върху пазарите, които се поддържат от традиционните финансови институции.
Новото финансиране ще се използва за растеж на съществуващите пазари на компанията във Филипините и Индонезия, и за разширяване до нови страни, включително Виетнам.
То ще бъде използвано и за продължаване на изграждането на технологията на Oriente, която използва анализи на големи данни, за да помогне на търговците да увеличат реализациите в продажбите и да намалят риска. Сега Oriente са събрали над 160 милиона долара собствен капитал и дълг, включително и инвестиционен кръг от 105 милиона долара през ноември 2018 г.
Докато много големи технологични компании, включително Grab, Google, Facebook, Amazon, Uber, Apple и Samsung, търсят дигитални плащания и други онлайн финансови услуги, те се нуждаят от технологичната инфраструктура за това и партньори, които също могат да им помогнат да се справят с регулациите на различните пазари.
Oriente не се конкурира с доставчици на плащания. Вместо това е ‘иновация на кредит като услуга’, каза Прентис, като изгражда технология, която позволява на офлайн и онлайн търговците бързо да стартират цифрови кредитни решения.
Oriente е единствената компания, която се фокусира върху изграждането на пълна инфраструктура за цифрови финансови услуги’, добави той, с услуги, създадени за потребители, онлайн и офлайн търговци, и корпоративни клиенти.
За потребителите, стартъпът понастоящем предлага две приложения, Cashalo във Филипините и Finmas в Индонезия, за които има комбинирани 5 милиона потребители и повече от 1000 търговци. Услугите включват парични заеми, онлайн кредит и оборотен капитал за малки и средни предприятия.
Компанията през 2019 г. е отбелязала 700% годишен ръст на транзакциите и обслужва над 4 милиона нови потребители, докато търговските партньори имат повече от 20% увеличение на обема на продажбите.
През следващите няколко месеца финтех стартъпът планира да разшири функцията си за цифров кредит Pay Pay и да стартира нови решения за капиталов растеж за малки предприятия, които се нуждаят от финансиране. Oriente също има няколко партньорства в работата за разширяване на своите корпоративни решения за по-големи бизнеси и корпорации.
Във Виетнам Oriente понастоящем тества бета версия на потребителска платформа, подобна на Cashalo и Finmas. Компанията ще предлага онлайн кредит и финансиране, както и други услуги, в партньорство с местни компании.
Oriente също започна да се фокусира върху това как да обслужва бизнеса по време на пандемията на COVID-19, тъй като много търговци трябва да се справят с намаляването на приходите, загубата на потребители и проблемите с паричните потоци.
“През последните няколко седмици преориентирахме корпоративната си стратегия, за да се съсредоточим върху най-добрите възможности на всеки пазар. Освен това, предприехме различни стъпки, за да възстановим нашите организации за оптимизирана оперативна и финансова ефективност в съответствие с настоящите и прогнозираните пазарни условия, и по-фокусираната ни стратегия.”
“Нашата цел е не само да смекчим очакваните бури по отношение на ликвидността, но и да покажем, че нашият бизнес има потенциал да преодолее и да се справя добре в рецесия – отключвайки стойност за всички заинтересовани страни за следващите години.”
На 10 декември Шактиканта Дас завърши мандата си като управител на Резервната банка на Индия (RBI) и се възползва от възможността да изтъкне трайната си визия за индийската икономика, подчертавайки по-специално ролята на дигиталните иновации.
Приемането на криптовалути продължава да се разширява с иновативни платежни решения, които преодоляват пропастта между дигиталните активи и ежедневните транзакции.
Европейската централна банка (ЕЦБ) напредва в изпълнението на плана си за въвеждане на дигиталното евро с цел укрепване на платежната система на еврозоната и намаляване на зависимостта от глобални доставчици на платежни услуги като Visa и Mastercard.
Crypto.com обяви вълнуващо партньорство с Mastercard, което позволява на клиентите да използват картите си при над 150 милиона търговци в световен мащаб, както в магазините, така и онлайн.