Луксозната модна марка Louis Vuitton експериментира с незаменими токени (NFTs) с въвеждането на PFP (снимка на профил), вдъхновени от NFT наградите в мобилната игра Louis: The Game.
Играта беше представена за първи път през август 2021 г. Играчите влизат в свят, в който могат да обличат вдъхновения от марката аватар на име Vivienne и да тичат, събирайки пощенски картички, които ги учат за 200-годишната история на марката. Компанията е добавила нови куестове и нови NFT награди към приложението, според Vogue Business, който първи съобщи новината.
Играчите, които съберат определен брой безплатни NFT в играта, ще имат шанс да се класират за томбола за NFT, която продължава до 4-ти август (както разкрива една от картичките в играта, този ден е рожденият ден на Louis Vuitton.)
Играчите имат шанс да спечелят една от десет пощенски картички в играта, които представят Vivienne в редица различни визии, които ще бъдат преносими на множество платформи като PFP.
NFT са направени в сътрудничество със стартъпа Wenew Labs на Beeple, който също работи със дъщерната компания Possible и е изсечен от Етериум портфейла на Louis Vuitton.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: PlanB разглежда какво може да тласне Биткойн (BTC) нагоре
На пръв поглед изследването на виртуални пространства и стоки се разглежда като положително за модната индустрия, идващо след години на прекъсвания на веригата за доставки и колебания в потребителските разходи от началото на пандемията COVID-19.
Но как модата може да се възползва от тази област все още не е добре разбрано. Дори някои от най-големите имена и играчи в пространството са скептични относно потенциала.
Собственият главен изпълнителен директор на компанията майка на Louis Vuitton, LVMH, Бернар Арно каза в януарско обаждане за печалбите, че е предпазлив по отношение на потенциален “балон” на метавселената, сочейки спукването на балона дотком в началото на 2000-те.
Франсоа Пино, основателят на Kering, конкурент на LVMH, е оптимист, казвайки, че метавселената ще бъде “подривна” възможност по време на обаждането за печалбата на компанията през февруари. Пино посочи потенциала на NFT като начин за удостоверяване на физическите стоки и възможната роля на смарт договорите за проследяване на вторичните продажби (текуща точка на болка за индустрията.)
“Когато става дума за NFT, ще е необходимо много повече време, за да се разбере какво представляват по отношение на клиентското изживяване или добавената стойност”, каза Triefus на Gucci в интервюто на McKinsey.
“Но вие сте виждали значителен брой марки в сектора да казват, добре, ние вярваме, че NFT са релевантни, все още не сме 100 процента сигурни каква е тази релевантност, но ще пилотираме [това], ние ще експериментираме и в резултат ще получим някои знания и прозрения.”
За Gucci метавселената не е просто добра краткосрочна маркетингова възможност, казва той. В бъдеще той очаква той да се превърне в “много значителен” двигател на растежа на приходите.
Екипът по несъстоятелността на FTX претендира за над $100 милиона от SkyBridge Capital и нейния основател Антъни Скарамучи, като се стреми да възстанови средства, свързани със сделки, сключени между компанията на Скарамучи и бившия главен изпълнителен директор на FTX Сам Банкман-Фрийд преди фалита на борсата.
Китайски правителствен служител, наричан Уанг, получи доживотна присъда за шпионаж, след като беше осъден за разкриване на държавни тайни пред чуждестранен агент.
В период на глобално икономическо напрежение дискусиите относно господстващото положение на щатския долар и потенциалните му алтернативи се засилват.
Джеф Кендрик, глобален ръководител на отдел „Проучване на дигитални активи“ в Standard Chartered, прогнозира, че глобалният пазар на криптовалути може да нарасне до $10 трилиона до 2026 г.