НАЧАЛО Финтех

Как Amazon и Google помагат на Western Union да се бори с финтех заплахата

06.07.2019 19:00 7 мин. четене
СПОДЕЛИ: СПОДЕЛЯНИЯ
Как Amazon и Google помагат на Western Union да се бори с финтех заплахата

Не може да празнувате 168-ия си рожден ден, правейки нищо особено.

 Замислете се за компанията, която започна през 1851 г. Като New York and Mississippi Valley Printing Telegraph Co.

Повече от век и половина по-късно, базираният в Денвър Western Union е лидер в международните парични преводи, генерирайки приходи от $ 5,5 млрд. за 2018 г. и правейки бизнес с технологичните гиганти Amazon и Google.

“Трябва да имате смелостта да нарушите статуквото, преди да бъдете нарушени от някой друг”, казва Ребека Ловенгтут, вицепрезидент на трансформацията в Western Union. – ‘’В нашето ДНК е’’.

Промяната е мантрата на Western Union още от първите дни на съществуването й като доставчик на телеграфни услуги. Компанията изкупува конкуренти и създава първата трансконтинентална комуникационна мрежа. Скоро след това бяха извършвани плащания чрез “телеграфна размяна на пари”.

Въпреки че не успя да закупи новият телефон на Александър Греъм Бел, Western Union остана на върха на технологията. Компанията създаде междуселищна факс мрежа, замени телеграфните оператори с телетайп машини, създаде система от микровълнови кули и пусна на пазара първата домашна комуникационна спътникова система. И не трябва да забравяме пеещата телеграма и Candygram.

Последната телеграма на Western Union бе изпратена през 2006 г. и компанията е известна предимно с платежния си бизнес, който миналата година премести 300 млрд. долара.

Western Union се сблъсква с ожесточена конкуренция от страна на съперника им- MoneyGram, както и от стартъп дигитални плащания като TransferWise, чието оценка наскоро бе на 3.7 милиарда долара, и WorldRemit, който през май получи финансиране на стойност $ 175 милиона от TCV, Accel и Leapfrog според TechCrunch.

Новите играчи на пазара са се възползвали от ключова технологична промяна: широкото използване на смартфони и появата на мобилния портфейл, което прави банковата сметка или сметката за парични плащания по-малко важна за много клиенти. Само за седем години TransferWise се превърна в основен играч на пазара на парични преводи, прехвърляйки 5 милиарда долара на месец.

Всички тези компании се борят за част от пазара на парични преводи – парите, изпратени през границите между отделните индивиди са оценени от Световната банка на 689 млрд. долара през 2018 г., което е с 8,8% повече от 2017 г. Стартъп фирмите се фокусираха върху всички цифрови транзакции, електронен обмен между банкови сметки и мобилни устройства.

Western Union отдавна е известна с широката си мрежа от физически места за плащане, където подателите и получателите могат да внасят или събират пари в брой. Компанията има 550,000 агента в 200 държави чрез самостоятелни магазини и съюзи с търговци на дребно.

Тя продължава да разширява своя физически обсег. През април обяви партньорство с веригата магазини за отстъпки Dollar General, за да позволи на клиентите да изпращат или получават плащания в 15,400 търговски обекта в 44 щата. Въпреки че продължава да засилва присъствието си в страната, по-голямата част от бизнеса на Western Union е международен: 3,14 милиарда долара като 2,12 милиарда са само в САЩ за 2018 г.

Освен това директорите на Western Union се фокусират върху преминаването към цифрови транзакции, за да се съревновават с конкуренти като TransferWise и WorldRemit. През 2011 г. главният изпълнителен директор Хикмет Ерсек поиска от роденият в Мароко Халид Фелахи, който е управлявал операциите на Western Union в Африка, да поеме задачата да изгради дигиталния бизнес на компанията.

“Решихме, че ще отнеме твърде много време, за да изградим всичко вътрешно,” каза Фелахи, който има инженерна подготовка. Той създаде офис в Силиконовата долина, където имаше достъп до огромен набор от инженерни таланти за изграждане на цифровата инфраструктура на компанията, включително мобилни приложения и уебсайтове. Цифровите предложения – мобилни приложения и уебсайтове – вече достъпни в 70 страни, представляват 12% от приходите на Western Union през 2018 г. Този бизнес продължава да расте с годишен темп от 20%.

Компанията също е възприела манията на Силиконовата долина за иновациите. Наскоро Western Union обяви партньорство с TechStars, доказан ускорител за стартъпи, за подхранване на 10 стартиращи предприятия в областта на платежните технологии.

“Ние отдаваме нашата устойчивост и способност да се преоткриваме в нашата иновационна култура и откритост към нови идеи“, казва Джеф Хохщат, главен директор по стратегията и развитието на Western Union.

Радваме се да помогнем на тези компании да пренесат бизнеса си на следващото ниво и с нетърпение очакваме да се поучим от тях.

Това е първото пряко участие на Western Union с ускорител, въпреки че е инвестирал в стартъп фирми и компании в миналото.

Как Джеф Безос предизвиква обрат.

Western Union се възползва от още една възможност да разшири своите услуги, когато основателят на Amazon Джеф Безос се обърна към Ерсек с предизвикателство на кръглата маса на бизнеса през 2017 г. Глобалните амбиции на e-commerce платформата се изправят срещу една голяма пречка: Много потенциални клиенти в развиващите се страни нямат официални банкови сметки или кредитни карти, за да плащат за покупки, разказва Ловенгут, който е управлявал партньорството с Amazon.

„Мисля, че видяха нашия глобален отпечатък, нашите възможности за съответствие и лицензиране и способността ни да предлагаме услуги на клиентите“, каза тя. Сега клиентите на Amazon в 16 държави, включително Кения, Филипините и Уругвай, могат да поръчват продукти онлайн чрез опцията PayCode и да отидат в офис на Western Union, за да плащат в брой в местна валута.

От 2007 г. насам Western Union обработва плащания към клиенти от други държави за рекламната система на AdSense на Google. Компанията управлява сложната работа по изплащането на хиляди издатели в международен план в свои собствени валути и – ако те го искат – в брой.

Процесора на плащания предоставя и платежна система на образователния пазар, което дава възможност на повече от 700 университета да получат плащане за обучение от чужбина. Ловенгут каза, че има и други потенциални възможности в електронната търговия, пътуванията и туризма. Например, собствениците на ваканционни имоти могат да получат парични плащания чрез платформата.

В партньорство с Amazon, Google и други компании, Western Union твърди, че нейната огромна физическа мрежа, нейните взаимоотношения с финансовите институции по света и дълбоките познания за правилата за финансово съответствие имат стойност във все по-дигиталната ера и укрепват претенциите им да бъдат приемани насериозно като иноватор.

Изместваме мисленето си в дългосрочна визия”, казва Ловенгут.

„Как можем да вземем активите, в които инвестирахме стотици милиони през годините и да посрещнем нуждите на други компании по света? За нас тук има много по-голяма игра.”

Докато клиентите от 16 държави вече могат да плащат пари за поръчки с Amazon, тя казва, че ще бъдат добавени още много страни.


Представяне на акциите.

Инвеститорите не са толкова ентусиазирани относно Western Union. Акциите се търгуваха напоследък около 30% под своя връх през 2008 г.

“Western Union направи доста добре, като има достоен сегмент от бизнес си в цифров вид”, каза Даниел Уебър, изпълнителен директор на FXC Intelligence, който следи трансграничните провайдъри на плащания. Но той е загрижен, че цифровите стартъп фирми представляват дългосрочно предизвикателство. “Ако сте цифрови през цялото време, не е нужно да плащате на мрежите на агентите.”

Джейсън Купферберг от Bank of America Merrill Lynch е по-скептичен. Анализаторът оценява стойността на акциите на „по-ниска цена“.

„Много инвеститори виждат акциите като структурно оспорвани“, каза той, тъй като такава малка част от бизнеса на Western Union е дигитална – най-бързо растящият сегмент на платежния сектор.

Той предупреждава че, секторът B-to-B, където компанията се позиционира като платформа, също е силно конкурентен.

В отговор на критиките за слабото представяне на пазара, говорител на Western Union каза:

Нашият бизнес е устойчив и маржините са стабилни през последните няколко години, но ние сме фокусирани върху постигането на по-добри резултати в бъдеще.

По време на разговор с анализатори през май Ерсек споменава няколко пъти съкращаването на разходите:

Нашите всеобхватни стратегии остават: фокусиране върху дигиталната експанзия и растеж, предлагайки нашата трансгранична платформа за нови бизнес области и генериране на оперативна ефективност.

Сделки като тази с Amazon – които използват физическото присъствие на Western Union, както и инвестициите й в дигиталното – могат да допринесат за убеждаването на инвеститорите, че компанията все още може да иновира.

В допълнение, познатото черно-жълто лого остава значителен актив както за потребителите, така и за бизнеса.

„Нашата марка има доверието на клиентите“, казва Фелахи. В свят, в който компаниите идват и си отиват в миг, дълголетието на Western Union може да бъде голямо предимство.

Telegram

СПОДЕЛИ: СПОДЕЛЯНИЯ
Още Финтех Новини

Топ германска банка ще предлага крипто услуги

Най-голямата федерална банка в Германия, Landesbank Baden-Württemberg (LBBW), с активи на обща стойност 333 милиарда евро, създаде стратегическо партньорство с Bitpanda Technology Solutions, водеща европейска крипто платформа.

16.04.2024 10:00 1 мин. четене

MasterCard и 1inch си партнират за нова крипто дебитна карта

1inch Network, компания за децентрализирани финанси (DeFi), в сътрудничество с Mastercard и Baanx, представи нова дебитна карта, оборудвана с функционалност за конвертиране на крипто във фиатна валута.

09.04.2024 16:00 1 мин. четене

Цените на тези три AI криптовалути скочиха след слухове за сливането им

Fetch.ai е в процес на обсъждане на потенциалното сливане на токените с SingularityNET и Ocean Protocol в токен ASI, чиято напълно разгърната стойност се очаква да бъде около $7.5 милиарда.

27.03.2024 22:00 1 мин. четене

Tурска банка разширява присъствието си в сектора на дигиталните активи с ново партньорство

Misyon Bank, пионерска необанка в Турция, разширява услугите си в областта на попечителството на дигитални активи и токенизацията чрез партньорство с швейцарския доставчик на попечителство на криптовалути Taurus.

26.03.2024 20:30 1 мин. четене

Подкрепете CryptoDNES

QR код към биткойн адреса:

QR код към етериум адреса:

Все още няма коментари!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.