IBM и Salon Media пилотират блокчейн с доказана концепция, създаден от AdLedger, неправителствен консорциум, който разработва споделени технологии за пазара на дигиталната реклама.
„Проектът за съвместяване на кампании“ използва технологията блокчейн, за да премахне посредниците между рекламодатели, издатели и потребители, които в момента правят индустрията уязвима към високотехнологични рекламни измами, като измама с бот и подправяне на домейни. Насочвайки се по-специално към помирението на кампаниите, доказателство за концепция (PoC) записва договорни условия, плащания за издатели и подробности за изпълнението на договорните условия в споделена система, която е неизменна и напълно подлежаща на одит.
Чад Андрюс, световен лидер в рекламните решения в IBM, пише в AdWeek, 18-ти април:
„С peer-to-peer блокчейн мрежа, е възможно постигането на прозрачност в дигиталната верига за реклами. Но гарантирането на успеха му ще изисква цялата индустрия, включително рекламодатели, доставчици на технологии, издатели и агенции, да се слеят около споделена, одитируема версия на истината. Подобен пакт би улеснил прозрачността в одита, помирението, разкриването на измами, управлението на несъответствията и плащанията.“
Неотдавнашен доклад на Juniper Research оценява, че цифровите рекламодатели ще загубят около 19 млрд. долара от измами през 2018 г., което е равно на 52 млн. долара на ден.
AdLedger понастоящем разработва два блокчейна, насочени към повишаване на прозрачността и сигурността на данните за рекламодателите и издателите; едната е медийна кампания, изпълнена през целия си жизнен цикъл на блокчейн платформа, а втората засяга спазването на Регламента за защита на общите данни (GDPR).
Salon Media наскоро предизвика противоречия, когато излезе новината, че предлага на посетителите на сайта си евфемистичната възможност да позволи на Salon да получи достъп до „неизползвана компютърна мощ“ на посетителя, вместо да вижда реклами; по същество иска разрешение да копае криптовалути в компютъра на посетителя, без да го казват.
Вероятността САЩ да влезе в рецесия през 2025 г. е спаднала значително, според най-новите пазарни данни на платформата за прогнози Polymarket, където вероятността за рецесия е спаднала до едва 22%, което е значителен спад спрямо по-ранните върхове през април и май.
Неотдавнашно проучване разкрива, че над 70% от крипто инвеститорите в САЩ подкрепят настоящия подход на президента Доналд Тръмп към политиката за дигиталните активи, което отразява нарастващия оптимизъм в сектора.
Мексиканският милиардер и Биткойн ентусиаст Рикардо Салинас поднови предупреждението си за рисковете, свързани с фиатните валутни системи, призовавайки хората да преосмислят финансовите си стратегии в светлината на това, което според него е предстоящ паричен колапс.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп официално подписа мащабния си политически законопроект, превръщайки го в закон и утвърждавайки един от най-съществeните законодателни актове от неговото управление.