Checkout.com събра 150 милиона долара финансиране при оценка от 5,5 милиарда щатски долара.
Това са почти три пъти повече, отколкото струваше, когато за последно набираше средства.
Основана през 2012 г., базираната в Лондон компания продава софтуерна платформа, която улеснява бизнеса в обработването и получаването на плащания онлайн. Тя се конкурира с американската фирма Stripe и холандския процесор за плащания Adyen.
Checkout.com предимно лети под радара до 2019 г., когато за пръв път сключва договори с външни инвеститори, за да събере 230 милиона долара за рунд от серия A. Тази сделка – за която се съобщава, че се базира на ‘ръкостискане’ – даде на фирмата заветния статут на ‘еднорог’, с оценка от 2 милиарда долара.
Оттогава компанията постигна впечатляващ растеж, увеличавайки обема на транзакциите с 250% през последната година и привличайки клиенти с големи имена – като сингапурското приложение за превоз Grab и онлайн брокера нa акции Robinhood в САЩ.
Checkout.com събра новите пари в кръг от серия B, воден от Coatue, хедж фонд, насочен към технологиите, който подкрепи DoorDash и собственика на TikTok ByteDance. Съществуващите инвеститори Insight Partners, DST Global, Blossom Capital и суверенния фонд за богатство на Сингапур GIC също купиха акции в кръга.
Това означава, че Checkout.com вече е на едно ниво с шведския кредитор за електронна търговия Klarna и британската дигитална банка Revolut като най-ценните стартъпи в Европа. Все още има доста път докато настигнат Stripe, наскоро оценен на $ 36 милиарда, както и публично тъгувания Adyen, който има пазарна капитализация от 38 милиарда долара.
Checkout.com заяви, че ще използва допълнителния капитал, за да увеличи баланса си и да инвестира в нови продукти. Компанията направи първите си две придобивания през тази година, купувайки френския стартъп ProcessOut и австралийската фирма Pin Payments.
“Начинът, по който парите се движат в и извън бизнеса, се променя бързо”, казва в изявление изпълнителният директор на Checkout.com Гийом Пузас. “Вярвам, че като решите финансовата сложност, можете радикално да отключите иновациите – като започнете от цифровите плащания.”
Checkout.com твърди, че е печеливша от 2012 г. Фирмата е реализирала 2,3 милиона долара нетна печалба при приходи от 74,8 милиона долара за 2018 година.
Сега работят 750 души в 13 офиса, отбелязвайки приблизително 50% ръст в персонала.
Компанията твърди, че през последните месеци има тласък от пандемията на коронавирус, която принуди много фирми да преместят операциите си онлайн. Bain & Company изчислява, че приемането на цифрови плащания може да се увеличи с до 10 процентни пункта до 67% от стойността на транзакциите в световен мащаб до 2025 г.
С ход, който разширява влиянието му в световен мащаб, Хонконг стартира новаторски пилотен проект за дигитални плащания в юани, което е сигнал за значителна промяна във финансовия пейзаж.
Според последните данни на MHP Group европейският сектор на финтех технологиите е свидетел на възвръщане на оптимизма.
Mastercard задълбочава навлизането си в блокчейн и дигиталните активи, демонстрирайки твърд ангажимент да интегрира тези технологии в съществуващите си платежни системи.
Сътрудничеството на Deutsche Bank с централната банка на Сингапур (MAS) бележи значителна стъпка в изследването на токенизацията на активи, особено на пазарите за финансиране на едро и разрастващата се сфера на децентрализираното финансиране (DeFi).