Ескалиращите цени на дизеловото гориво водят до увеличаване на разходите на Брет Макмахон, който разчита на транспортните компании за доставка на основни материали като шперплат и арматурно желязо за своята компания за производство на бетон.
Макмахон се е опитал да договори корекции в договорите с клиентите си, за да намали това финансово напрежение, но успехът е бил непостоянен.
В сферата на частното строителство разбирането за подобни предизвикателства е ограничено. Макмахон, главен изпълнителен директор на Miller & Long със седалище в Бетезда, щата Мисури, призна, че тези рискове са били известни при първоначалното подписване на договорите.
Скокът на цените на дизеловото гориво, горивата за реактивни двигатели и корабните горива оказва натиск върху различни сектори, включително строителството, транспорта и селското стопанство, които са сред най-големите потребители на тези горива.
Този скок се обяснява с намаляването на производството от страна на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и нейните партньори, което доведе до повишаване на цените на суровия петрол и до увеличаване на премиите за рафинериите, произвеждащи тежките горива, които задвижват камиони, самолети и кораби.
За тази тенденция допринасят няколко фактора, сред които нарастващото търсене на горива в световен мащаб, намаляващите опасения от икономически спад в САЩ и неотдавнашното удължаване на срока на съкращаване на производството от страна на Саудитска Арабия и Русия.
Цената на суровия петрол тип “Брент” надхвърли $90 за барел, а по-високите цени на бензина са причина за повече от половината от августовското увеличение на разходите за стоки и услуги в САЩ с 0.6% спрямо предходния месец, по данни на Министерството на труда.
Забележително е, че тежките горива, които могат да се произвеждат по-лесно от по-плътни руски и близкоизточни суровини в сравнение с американския шистов петрол, отбелязаха още по-голямо повишение на цените.
Сред тях най-значително е увеличението на цените на реактивното гориво, като от началото на май те са скочили с над 50% по крайбрежието на Мексиканския залив. Това отчасти се дължи на засиленото търсене в Китай след облекчаването на свързаните с Ковид пандемията ограничения за пътуване.
Големите авиокомпании, сред които American Airlines, Spirit Airlines, Southwest Airlines, United Airlines и Alaska Air Group, предупредиха за повишени разходи за гориво през третото тримесечие. Тази загриженост се отрази неблагоприятно на акциите на авиокомпаниите, като борсово търгуваният фонд U.S. Global Jets (JETS) спадна с 19% от средата на юли, докато S&P 500 остана относително стабилен.
Скокът на цените на самолетното гориво може да се запази, тъй като използването на гориво за международни полети в Китай остава с 40% под нивата отпреди пандемията. Освен това азиатските рафинерии все още са в процес на възстановяване на производството на реактивно гориво след свързаните с Ковид корекции. Свитият пазар на реактивни горива оказва влияние и върху цените на дизеловото и корабното гориво, тъй като и трите вида горива произхождат от един и същи сегмент на петролния барел.
Различни фактори възпрепятстват глобалния капацитет за производство на дизелово гориво, включително забавеното пускане на рафинерии в Африка и Близкия изток, както и по-честите от обичайното спирания на рафинерии в САЩ. Европейските рафинерии се сблъскват с предизвикателства при производството на достатъчно гориво за товарни автомобили, след като западните санкции ги отказаха от руските сортове.
По данни на ААА цената на дизеловото гориво на бензиностанциите е скочила с 48 цента за галон от юли насам, за разлика от увеличението с 9 цента при бензина. Тази увеличаваща се разлика между цените на горивата и суровия петрол се отрази особено благоприятно на американските рафинерии, като компании като Valero Energy, Marathon Petroleum и Phillips 66 се търгуват на или близо до най-високите си стойности за всички времена.
Намалелите запаси могат да задържат цените на суровия петрол високи през следващите месеци. Очаква се комбинацията от съкращенията на ОПЕК+ и ръста на световното потребление да доведе до изпреварване на търсенето над предлагането до края на годината, за разлика от излишъка, наблюдаван през първото тримесечие.
Източник: WSJ
Coinbase, известният обмен на криптовалути, базиран в САЩ, наскоро получи лиценз за плащания от централната банка на Сингапур.
БРИКС, първоначално консорциум на бързоразвиващи се икономики, не само издържа във времето, но и претърпя пълна трансформация след първата си среща на върха през 2009 г.
В продължение на години основните медии демонизират Биткойн заради консумацията на енергия. Възходът на изкуствения интелект (AI) обаче и гладните за енергия процесори, които го задвижват, може да изместят най-популярната дигитална валута в света.
За разлика от преобладаващия фокус върху стабилни монети в щатски долари в рамките на пазара на стабилни монети, бившият изпълнителен директор на SoftBank Акшай Нахета предприе уникален подход, представяйки стабилна монета, подкрепена от дирхама на Обединените арабски емирства.