Начало » Други » Цените на петролът скачат: Ето кой е най-потърпевш

Цените на петролът скачат: Ето кой е най-потърпевш

14.09.2023 15:00 3 мин. четене Kosta Gushterov
СПОДЕЛИ: СПОДЕЛЯНИЯ
Цените на петролът скачат: Ето кой е най-потърпевш

Ескалиращите цени на дизеловото гориво водят до увеличаване на разходите на Брет Макмахон, който разчита на транспортните компании за доставка на основни материали като шперплат и арматурно желязо за своята компания за производство на бетон.

Макмахон се е опитал да договори корекции в договорите с клиентите си, за да намали това финансово напрежение, но успехът е бил непостоянен.

В сферата на частното строителство разбирането за подобни предизвикателства е ограничено. Макмахон, главен изпълнителен директор на Miller & Long със седалище в Бетезда, щата Мисури, призна, че тези рискове са били известни при първоначалното подписване на договорите.

Скокът на цените на дизеловото гориво, горивата за реактивни двигатели и корабните горива оказва натиск върху различни сектори, включително строителството, транспорта и селското стопанство, които са сред най-големите потребители на тези горива.

Този скок се обяснява с намаляването на производството от страна на Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и нейните партньори, което доведе до повишаване на цените на суровия петрол и до увеличаване на премиите за рафинериите, произвеждащи тежките горива, които задвижват камиони, самолети и кораби.

За тази тенденция допринасят няколко фактора, сред които нарастващото търсене на горива в световен мащаб, намаляващите опасения от икономически спад в САЩ и неотдавнашното удължаване на срока на съкращаване на производството от страна на Саудитска Арабия и Русия.

Цената на суровия петрол тип „Брент“ надхвърли $90 за барел, а по-високите цени на бензина са причина за повече от половината от августовското увеличение на разходите за стоки и услуги в САЩ с 0.6% спрямо предходния месец, по данни на Министерството на труда.

Забележително е, че тежките горива, които могат да се произвеждат по-лесно от по-плътни руски и близкоизточни суровини в сравнение с американския шистов петрол, отбелязаха още по-голямо повишение на цените.

Сред тях най-значително е увеличението на цените на реактивното гориво, като от началото на май те са скочили с над 50% по крайбрежието на Мексиканския залив. Това отчасти се дължи на засиленото търсене в Китай след облекчаването на свързаните с Ковид пандемията ограничения за пътуване.

Големите авиокомпании, сред които American Airlines, Spirit Airlines, Southwest Airlines, United Airlines и Alaska Air Group, предупредиха за повишени разходи за гориво през третото тримесечие. Тази загриженост се отрази неблагоприятно на акциите на авиокомпаниите, като борсово търгуваният фонд U.S. Global Jets (JETS) спадна с 19% от средата на юли, докато S&P 500 остана относително стабилен.

Скокът на цените на самолетното гориво може да се запази, тъй като използването на гориво за международни полети в Китай остава с 40% под нивата отпреди пандемията. Освен това азиатските рафинерии все още са в процес на възстановяване на производството на реактивно гориво след свързаните с Ковид корекции. Свитият пазар на реактивни горива оказва влияние и върху цените на дизеловото и корабното гориво, тъй като и трите вида горива произхождат от един и същи сегмент на петролния барел.

Различни фактори възпрепятстват глобалния капацитет за производство на дизелово гориво, включително забавеното пускане на рафинерии в Африка и Близкия изток, както и по-честите от обичайното спирания на рафинерии в САЩ. Европейските рафинерии се сблъскват с предизвикателства при производството на достатъчно гориво за товарни автомобили, след като западните санкции ги отказаха от руските сортове.

По данни на ААА цената на дизеловото гориво на бензиностанциите е скочила с 48 цента за галон от юли насам, за разлика от увеличението с 9 цента при бензина. Тази увеличаваща се разлика между цените на горивата и суровия петрол се отрази особено благоприятно на американските рафинерии, като компании като Valero Energy, Marathon Petroleum и Phillips 66 се търгуват на или близо до най-високите си стойности за всички времена.

Намалелите запаси могат да задържат цените на суровия петрол високи през следващите месеци. Очаква се комбинацията от съкращенията на ОПЕК+ и ръста на световното потребление да доведе до изпреварване на търсенето над предлагането до края на годината, за разлика от излишъка, наблюдаван през първото тримесечие.

Източник: WSJ

Kоста работи в крипто индустрията от над 4 години. Той се стреми да представя различни гледни точки по дадена тема и харесва сектора заради неговата прозрачност и динамика. В работата си той се фокусира върху балансираното отразяване на събитията и развитието в крипто пространството, като предоставя информация на своите читатели от неутрална гледна точка.

Telegram

СПОДЕЛИ: СПОДЕЛЯНИЯ
Още Други Новини

Рей Далио с ново предупреждение за дълга на САЩ

Милиардерът инвеститор Рей Далио алармира за растящия държавен дълг на САЩ и предупреди за наближаваща икономическа криза, ако не се предприемат мерки.

26.06.2025 9:00 1 мин. четене Alexander Zdravkov

Банката за международни разплащания разкритикува стабилните монети в последния си доклад

Стабилните монети се провалят там, където е най-важно, твърди Банката за международни разплащания (BIS) в последния си годишен доклад, в който остро критикува този клас активи.

26.06.2025 8:00 2 мин. четене Alexander Zdravkov

Barclays блокира крипто покупките с кредитни карти

Barclays обяви, че от 27 юни ще забрани употребата на своите кредитни карти за покупки на криптовалути, което бележи значителна промяна в позицията по отношение на дигиталните активи.

26.06.2025 7:00 2 мин. четене Alexander Zdravkov

Богатите крипто инвеститори не са доволни от финансовите съветници

Нов доклад на CoinShares разкрива, че докато богатите инвеститори приемат дигиталните активи повече от всякога, те също така се питат дали финансовите им съветници са подготвени за тази промяна.

25.06.2025 14:00 2 мин. четене Alexander Zdravkov
Все още няма коментари!

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.