Въпреки бурната седмица за криптовалутите след затварянето на Silicon Valley Bank (SVB) и Signature Bank, пазарната капитализация на Биткойн (BTC) успя да изпревари тази на технологичния гигант Meta.
Към момента на писане на статията според данните пазарната капитализация на Биткойн е достигнала $502 милиарда – около $13 милиарда повече от тази на Meta. Ден по-рано Meta беше пред криптовалутата с над $45 милиарда.
Това увеличение класира криптовалутата на 11-о място сред водещите активи по пазарна капитализация, точно под управляваната от милиардерът Илон Мъск компания,произвеждаща електромобили – Tesla.
Скокът на цената на Биткойн (BTC) от началото на годината изтласка пазарната капитализация на актива над тази на гиганта в областта на обработката на плащания Visa на 20 февруари.
Тогава пазарната капитализация на флагманската криптовалута беше около $479 милиарда, което беше с около $19 милиарда над тази на Visa, която имаше пазарна капитализация от $460 милиарда.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Circle връща вярата в стабилните монети с изсичането на $400 милиона в USDC
Според данните на първо място по пазарна капитализация сред компаниите се намира технологичния гигант Apple – $2.380 трилиона. След това е предприятието от за добив на нефт Saudi Aramco – $1.919 трилиона, а на трето място е конкурентът на Apple – Microsoft с $1.890 трилиона. За сравнение с гореспоменатите златото има пазарна капитализация от около $12.5 трилиона.
Бързото възстановяване на Биткойн над $104,000 предизвика вълна от оптимизъм в крипто средите, но по-важният въпрос остава: Това ли е само началото?
Макар цената на Биткойн да се възстанови напоследък, ентусиазмът към спот ETF-ите изглежда да затихва. Седмичните движения към американските ВТС ETF-и са спаднали рязко, което сигнализира за пауза в агресивната институционална акумулация.
Strategy направи поредния масивен ход в областта на Биткойн, добавяйки 13,390 BTC към вече значителните си крипто резерви.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.