Екосистемата около криптовалутите става все по-развита, а разрастването на бизнеса непрекъснато се стимулира от по-голямата използваемост и достъпност на тези активи като метод за плащане сред търговците -като алтернатива на традиционните пари.
По-специално, 87% от търговците на дребно в САЩ са на мнение, че предприятията, които приемат дигитални валути, имат значително предимство пред конкурентите си на пазара, според проучване, озаглавено „Търговците се подготвят за крипто“, публикувано от Deloitte на 8-ми юни.
93% от предприятията, които понастоящем приемат криптовалути като метод на плащане, отчитат добри ключови показатели за ефикасност, включително ръст на клиентската база, увеличение на приходите и впечатления от марката.
Може да се очаква, че малките и средните предприятия (МСП) не са толкова оптимистично настроени по отношение на приемането на разплащания в дигитална валута, но все пак мнозинството от анкетираните МСП очакват приемането на разплащания в дигитална валута да бъде от полза за техните фирми, както се посочва в доклада.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Сливането на Етериум в тестовата мрежа Ropsten беше успешно
Всъщност почти три четвърти от анкетираните са заявили, че искат да започнат да приемат плащания под формата на криптовалути или стабилни монети в рамките на следващите 24 месеца.
Струва си също така да се спомене, че 64% от собствениците на фирми, които са били анкетирани между 3-ти и 16-ти декември 2021 г., са съобщили, че техните клиенти имат значителен интерес към извършване на плащания с помощта на дигитална валута.
Няколко фактора допринесоха за нетърпението на организациите за търговия на дребно да приемат плащания в дигитална валута. Те осъзнават, че пазарът търпи бързи промени, и искат да задоволят интересите на своите клиенти.
Също така търговците очакват да получат стойност от използването на дигитални пари по три уникални начина: по-добро изживяване за клиентите (отбелязано от 48% от анкетираните), по-голяма клиентска база (отбелязано от 46% от анкетираните) и марка, която се разглежда като водеща (40%).
В крайна сметка проучването разкрива, че търговците на дребно са чувствителни към нуждите и очакванията на своите клиенти и възприемат търговските и свързаните с предприятието предимства на интегрирането на плащания в дигитална валута.
Тези предприятия вече са похарчили средства за осигуряване на този капацитет и възнамеряват да продължат да го правят и в бъдеще.
Въпреки това все още има много аспекти, които трябва да бъдат разгледани по отношение на плащанията с криптовалути, като например избор на инфраструктура, създаване на регулаторна рамка и разработване на рамка за сигурност.
Неизбежно тези фактори ще определят скоростта, с която приемането ще продължи да се разширява.
Дейвид Шварц от Ripple предложи нова гледна точка за развиващата се роля на XRP Ledger, сигнализирайки за преход от прости крипто транзакции към изграждане на финансова инфраструктура с пълен спектър.
Stripe проучва как стабилните монети могат да преобразуват банковите услуги, като според информацията платежният гигант е провел предварителни преговори с финансови институции, желаещи да се възползват от дигиталните долари, базирани на блокчейн.
Девет големи икономики ускоряват програмите си за дигитална валута на централната банка (CBDC), с цел да заменят парите в брой с централизирани дигитални пари.
Глобалният банков гигант Banco Santander дискретно подготвя почвата за навлизане в сектора на стабилните монети, като се интересува от дигитални токени, обвързани с фиатни валути, като част от по-широка стратегия за предлагане на крипто услуги на дребно.