Екосистемата около криптовалутите става все по-развита, а разрастването на бизнеса непрекъснато се стимулира от по-голямата използваемост и достъпност на тези активи като метод за плащане сред търговците -като алтернатива на традиционните пари.
По-специално, 87% от търговците на дребно в САЩ са на мнение, че предприятията, които приемат дигитални валути, имат значително предимство пред конкурентите си на пазара, според проучване, озаглавено “Търговците се подготвят за крипто”, публикувано от Deloitte на 8-ми юни.
93% от предприятията, които понастоящем приемат криптовалути като метод на плащане, отчитат добри ключови показатели за ефикасност, включително ръст на клиентската база, увеличение на приходите и впечатления от марката.
Може да се очаква, че малките и средните предприятия (МСП) не са толкова оптимистично настроени по отношение на приемането на разплащания в дигитална валута, но все пак мнозинството от анкетираните МСП очакват приемането на разплащания в дигитална валута да бъде от полза за техните фирми, както се посочва в доклада.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Сливането на Етериум в тестовата мрежа Ropsten беше успешно
Всъщност почти три четвърти от анкетираните са заявили, че искат да започнат да приемат плащания под формата на криптовалути или стабилни монети в рамките на следващите 24 месеца.
Струва си също така да се спомене, че 64% от собствениците на фирми, които са били анкетирани между 3-ти и 16-ти декември 2021 г., са съобщили, че техните клиенти имат значителен интерес към извършване на плащания с помощта на дигитална валута.
Няколко фактора допринесоха за нетърпението на организациите за търговия на дребно да приемат плащания в дигитална валута. Те осъзнават, че пазарът търпи бързи промени, и искат да задоволят интересите на своите клиенти.
Също така търговците очакват да получат стойност от използването на дигитални пари по три уникални начина: по-добро изживяване за клиентите (отбелязано от 48% от анкетираните), по-голяма клиентска база (отбелязано от 46% от анкетираните) и марка, която се разглежда като водеща (40%).
В крайна сметка проучването разкрива, че търговците на дребно са чувствителни към нуждите и очакванията на своите клиенти и възприемат търговските и свързаните с предприятието предимства на интегрирането на плащания в дигитална валута.
Тези предприятия вече са похарчили средства за осигуряване на този капацитет и възнамеряват да продължат да го правят и в бъдеще.
Въпреки това все още има много аспекти, които трябва да бъдат разгледани по отношение на плащанията с криптовалути, като например избор на инфраструктура, създаване на регулаторна рамка и разработване на рамка за сигурност.
Неизбежно тези фактори ще определят скоростта, с която приемането ще продължи да се разширява.
По данни на Световния икономически форум над 98% от централните банки в света в момента са ангажирани с „проучване, експериментиране, пилотиране или внедряване“ на дигитални валути на централните банки (CBDC).
Най-голямата федерална банка в Германия, Landesbank Baden-Württemberg (LBBW), с активи на обща стойност 333 милиарда евро, създаде стратегическо партньорство с Bitpanda Technology Solutions, водеща европейска крипто платформа.
1inch Network, компания за децентрализирани финанси (DeFi), в сътрудничество с Mastercard и Baanx, представи нова дебитна карта, оборудвана с функционалност за конвертиране на крипто във фиатна валута.
Fetch.ai е в процес на обсъждане на потенциалното сливане на токените с SingularityNET и Ocean Protocol в токен ASI, чиято напълно разгърната стойност се очаква да бъде около $7.5 милиарда.