Това кара твърденията на Мъск за Биткойн и неговия въглероден отпечатък да изглеждат лицемерни. Тези злонамерени актуализации намалят живота на батерията, като така допринасят за повишаване на производство на автомобили Tesla.
Tesla може да бъде принудена да изплати 160 милиона долара на норвежките собственици на автомобили Tesla, след като норвежки съд постанови, че актуализация на софтуера от 2019 г. ограничава живота на батерията на електрическите автомобили и забавя скоростта на зареждане.
Десетки шофьори на Tesla в Норвегия се оплакаха пред съдилищата, след като казаха, че актуализация на софтуера през 2019 г. е намалила живота на батерията на автомобилите, намалила обхвата и е удължила времето, необходимо на автомобилите за зареждане, според норвежата медия Nettavisen.
Съдът призна Tesla за виновна в ограничаване на скоростта на зареждане на автомобилите и живота на батерията, а когато Tesla не отговори, присъди на всеки от 30-те клиенти, участвали в делото, по 16,000 долара.
Според решението актуализацията засегна автомобилите Tesla Model S, построени между 2013 и 2015 г., от които около 10,000 бяха продадени в Норвегия, присъждайки на всеки от тези собственици по 16,000 долара. Това може да струва на Tesla около 160 милиона долара.
Според съобщенията в медиите производителят на автомобили има още няколко седмици да подаде жалба в Норвегия.
Норвегия е дом на един от най-големите пазари за електрически превозни средства, отчасти благодарение на агресивните освобождавания от данъци за електрическите автомобили.
През януари страната стана първата в света, където продажбите на електрически автомобили превъзхождаха тези с двигатели, работещи с вътрешно горене. През 2020 г. 54,3% от всички продадени нови автомобили са били с електрически батерии.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ: Marathon ще изгради ново съоръжение за 73,000 Биткойн копачки
Норвежки представители твърдят, че страната е на път да постигне целта си да прекрати продажбата на автомобили с бензин и дизел до 2025 г.
Подобни дела, обвиняващи Tesla в издаването на софтуерни актуализации, които намаляват капацитета на батерията, са заведени и другаде. През 2019 г. в съда в Северна Калифорния беше подаден колективен иск, в който ищците заявиха, че актуализацията е намалила обхвата на по-ранните модели автомобили с цели 40 мили. Според жалбата Tesla “манипулира измамно софтуера си с намерението да избегне … законови задължения към клиентите да поправят, ремонтират или подменят батериите” на автомобилите.
В отговор Tesla заяви в изявление до Electrek, че софтуерните актуализации са предназначени да помогнат за “защита на батерията и подобряване на дълголетието на батерията” и че само малка част от собствениците “са забелязали малко намаляване на обхвата при зареждане”.
Същата година Националната администрация за безопасност на движението по пътищата започна разследване на предполагаемите дефекти на автомобилните акумулатори на Tesla. Разлседването продължава и досега.
Активен крипто трейдър, следи и новини, свързани с акции, S&P500 и злато. Деян обича да спортува активно, тренира редовно, занимава се с калистеника. Обича и да чете Sci-Fi книги, когато му остане време.
Докато Вашингтон се отегли от правоприлагането срещу Coinbase, Орегон се активизира.
Частният инвестиционен фонд Advent финализира сделка за придобиване на ТВІ Bank от кредитната група 4finance Holding.
От повече от десетилетие все повече държави се стремят да намалят зависимостта си от щатския долар в световната търговия.
След като приключи 2024 г. с високи резултати, крипто пазарът се сблъска с рязка корекция в началото на 2025 г. Ентусиазмът, който бе подхранван от благоприятния макро фон – включително президентската победа на Доналд Тръмп и позитивните сигнали от Федералния резерв на САЩ.