Крипто безсъмнено започна да променя финансовия свят и това включва спортния маркетинг. Нов доклад на фирмата за спортни анализи Nielsen Sports прогнозира, че крипто сделките в спорта могат потенциално да достигнат $5 милиарда до 2026 г.
Това идва след множество нови спонсорски сделки, обявени през последните месеци.
Крипто бизнесите поеха по пътя на спортното спонсорство, за да изградят легитимност за проекти, като се има предвид огромната ангажираност, на която спортът се радва от феновете.
Всички успешни крипто проекти, от Биткойн (BTC) до Dogecoin (DOGE), имат едно общо нещо: те имат страстни и големи общности, движеща техния растеж. И именно тези общности са целевата аудитория на въпросните проекти.
Но изграждането на общности органично отнема време, особено в епоха, в която има хиляди крипто проекти. Така че крипто компаниите се спряха на използването на спортни спонсорства, за да привлекат аудиторията, от която се нуждаят.
Крипто спонсорството е проникнало в почти всеки спорт, от футбола до Формула 1. В английската висша лига съперниците Манчестър Юнайтед и Манчестър Сити наскоро сключиха сделки с крипто компании.
Юнайтед обяви спонсорско споразумение за $27 милиона годишно с Tezos, което ще види името на блокчейн компанията да се появи на подгряващите фланелки на клуба.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Този алткойн скочи със 170% докато пазара стои на едно място
И Сити обяви спонсорска сделка с OKX, която ще добави брандинг както на стадиона Etihad, така и на Academy. Самата EPL проучва сделки с NFT, за да последва стъпките на други големи футболни лиги в Европа.
Във Формула 1 Tezos също спонсорира McLaren и е официален блокчейн партньор на отборa на Red Bull.
Освен това Bybit и Red Bull Racing имат тригодишен договор, а блокчейнът Fantom спонсорира отбора на Scuderia AlphaTauri. Самата Формула 1 е спонсорирана от Crypto.com.
Значението на крипто спонсорството стана очевидно в САЩ по време на тазгодишния Супербоул, като големи борси като Coinbase, Crypto.com и FTX купуваха телевизионна реклама. Бяха обявени и множество сделки за стадиони, като милиарди бяха изразходвани за права за именуване.
В допълнение към закупуването на правата за именуване на арената на Лос Анджелис Лейкърс за $700 милиона, Crypto.com подписа и спонсорски договор за $175 милиона с Ultimate Fighting Championship (UFC).
Брайън Армстронг, главен изпълнителен директор на Coinbase, отбеляза значително ускорение в приема на криптовалутите от институционалните инвеститори, което се дължи до голяма степен на нарастващата популярност на спот борсово търгуваните фондове и увеличената употреба на Coinbase Prime сред големите корпорации.
Последните пазарни сътресения, подхранени от геополитически напрежения и страх на инвеститорите, са типичен пример за това как колебанията в настроенията и поведението на големите играчи влияят върху цените на криптовалутите.
Coinbase се нареди на първо място сред най-добре представящите се акции в индекса S&P 500 за юни, като отбеляза ръст от 43% на фона на силен възходящ импулс, подхранван от яснота в регулаторната среда, иновативни продукти и засилен институционален интерес към криптовалутите.
Главният пазарен стратег на Jefferies, Дейвид Зервос, счита, че предстоящата промяна във властта на Федералния резерв може да се отрази благоприятно на американските пазари на акции.