В неотдавнашно заявление до Комисията по ценните книжа и фондовите борси (SEC) Microsoft представи отношенията си с OpenAI като смесица от съревнование и сътрудничество.
В отчета, представен през юли, OpenAI често бива описвана като конкурент и „стратегически партньор„, подчертавайки сложния характер на тяхната връзка.
Въпреки че изброява многобройни конкуренти като Apple и Nintendo, Microsoft идентифицира OpenAI като свой единствен стратегически партньор. Тази подробност се откроява, особено като се има предвид, че в документа 72 пъти се споменава „партньор“ и неговите варианти, без да се посочват конкретно други партньори.
Тази динамика на партньорството и конкуренцията е важна, като се имат предвид текущите антитръстови разследвания в Обединеното кралство, САЩ и ЕС относно Microsoft и OpenAI. Тези разследвания разглеждат потенциални антиконкурентни практики в сектора на изкуствения интелект.
Взаимоотношенията между двете компании се развиха сериозно. През 2019 г. Microsoft инвестира $1 милиард в OpenAI, като стана неин изключителен доставчик на облачни услуги, а по-късно, с пускането на ChatGPT, инвестира още $10 милиарда. Тази инвестиция позволи на Microsoft ранен достъп до GPT-4 за своите услуги „Copilot“ и „Bing“.
През 2023 г. OpenAI премина през промени в ръководството, като главният изпълнителен директор Сам Алтман бе за кратко отстранен. По време на тези сътресения Microsoft предложи позиции на Алтман и други служители на OpenAI. В крайна сметка той се върна на поста главен изпълнителен директор, а по-късно, през юли 2024 г., Microsoft се отказа от мястото си на наблюдаващ в борда на OpenAI.
Тези събития се случиха на фона на засилен регулаторен контрол, като антитръстовите разследвания се разгорещиха както в Европа, така и в САЩ. Въпреки че подобни проверки са обичайни за технологичната индустрия, особено внимание предизвиква фактът, че Microsoft представя отношенията си с OpenAI като смесица от съперничество и партньорство.
Според главния оперативен директор на Bitwise Мат Хуган класическият четиригодишен цикъл на крипто пазара, дълъг период от време, задвижван от пониженията на цената на Биткойн и поведението на инвеститорите, губи значението си.
Strategy, компанията, известна преди като MicroStrategy, обяви цената на ново набиране на капитал в размер на $2.47 милиарда чрез първично публично предлагане на привилегировани акции с променлив лихвен процент (STRC).
Нов доклад на MEXC разкрива поразителна смяна на поколенията в поведението при търговия с криптовалути: Търговците от поколението Z бързо възприемат инструментите с изкуствен интелект като основни компоненти на своята стратегия.
Крипто пазарът загуби 1.02% през последните 24 часа, воден от резкия спад на Биткойн и отслабващия интерес към алткойните.