Уорън Бъфет отдавна е скептичен към Биткойн, определяйки него и другите криптовалути като обикновени "хазартни токени" без вътрешна стойност.
Въпреки това неочакван развой на събитията накара Бъфет да се впусне в криптосферата. През 2021 г. неговата компания Berkshire Hathaway инвестира $500 милиона в Nubank – бразилска дигитална банка с възможности за търговия с Биткойн и криптовалути.
По-късно този дял се увеличи до $750 милиона след първичното публично предлагане. Понастоящем той се оценява на $840 милиона, ако се приеме, че няма допълнителни сделки с акции след края на второто тримесечие.
Навлизането на Nubank в крипто пространството достигна нови висоти с пускането на Nucoin по-рано тази година. Този ход отбеляза финансово кресчендо, като акциите на компанията поскъпнаха с над 100%, засенчвайки дори тежките холдинги на Бъфет като Amazon, Apple, Coca-Cola, Bank of America и Kraft Heinz.
Връзката на Бъфет с криптовалутите чрез Nubank се случва в момент, когато световните финансови пазари са изправени пред значителна волатилност, която потенциално може да достигне до разклащане на пазара на стойност $17.7 трилиона. Това подчертава едва доловима промяна в начина, по който традиционните инвеститори подхождат към крипто индустрията.
Макар че гласовитата критика на Бъфет към Биткойн продължава, оприличавайки го на “отрова за плъхове“, непрякото му участие чрез Nubank подтиква към дискусия за развиващата се динамика на съвременните финансови инвестиции.
Във вторник AMD, гигантът в областта на чиповете, публикува приходите си за първото тримесечие, като надхвърли прогнозите на анализаторите както за приходите, така и за печалбите.
Златото бележи забележителен възход през цялата 2024 г., като от декември предходната година насам постоянно достига нови исторически върхове.
Тъй като страните от БРИКС напредват с плановете си да въведат своя собствена стабилна монета, САЩ реагират, като предлагат законодателство, насочено към запазване на господството на долара.
Amazon разкри печалбите си за първото тримесечие във вторник, надминавайки прогнозите на Уолстрийт, основно водени от стабилния растеж в своите облачни и рекламни сегменти.