Жозеп Борел, ръководител на външната политика на Европейския съюз, изрази загриженост относно вноса на индийски нефтени продукти, произведени от руски петрол.
Това представлява рядък случай на пряка критика, насочена към Индия за участието ѝ в подпомагането на Русия да заобиколи западните санкции по време на украинския конфликт.
По време на интервю за “Financial Times” Борел призна, че ЕС не възразява срещу увеличаването на търговията с петрол между Русия и Индия. Той обаче призова за мерки за справяне с препродажбата от страна на Индия на руски петрол в Европа като рафинирано гориво, включително дизелово гориво.
Индия се превърна във виден купувач на руски петрол след пълномащабното нахлуване на Москва в Украйна на 24 февруари 2022 г. Множество доклади, включително тези на Reuters и Bloomberg, изтъкват все повече доказателства за това, че индийски компании купуват руски петрол, рафинират го и впоследствие го продават в Европа.
Наличието на достъпен руски суров петрол доведе до по-голям добив и печалби за индийските рафинерии, което им позволи да изнасят на конкурентни цени рафинирани продукти за Европа.
Борел подчерта, че е нормално Индия да купува руски петрол и дори предположи, че ако Индия може да го получи на по-ниска цена поради ограниченията на ЕС върху цените на петрола, за Русия е изгодно да получава по-малко пари. Той обаче изрази загриженост, когато Индия служи като център за рафиниране на руския петрол и продажба на страничните продукти в Европа.
Той планира да обсъди този въпрос с министъра на външните работи на Индия, Субрахманям Джайшанкар, по време на срещата им.
Налагането на значителни ограничения върху продажбата на рафиниран петрол – основният износ на Индия – би имало пагубно въздействие върху икономиката на страната. Такива мерки биха могли да окажат и натиск върху Индия да преразгледа дългогодишния си съюз с Русия, който укрепна икономически след началото на украинския конфликт.
Индийските рафинерии, които преди това купуваха минимални количества руски петрол поради високите транспортни разходи, внасяха приблизително 970,000-981,000 барела руски петрол дневно, през финансовата 2022/23 г. Това съставляваше над една пета от общия внос на горива в Индия.
Освен това “Rosneft“, най-големият производител на петрол в Русия и Indian Oil Corporation, водеща индийска рафинерия, подписаха споразумение за значително увеличаване и разнообразяване на класовете петрол, доставяни в Индия.
Според данните за проследяване на кораби от Kpler, Reliance Industries и Nayara Energy са основните индийски износители на рафинирани горива и купувачи на руски нефт.
Преди Русия да нахлуе в Украйна, Индия обикновено изнасяше за Европа средно 154,000 барела дизелово и реактивно гориво на ден. По данни на Kpler обаче тази цифра е нараснала до 200,000 барела дневно след пълната забрана на ЕС за внос на руски петролни продукти от 5 февруари тази година.
Борел информира ” Financial Times”, че националните власти ще трябва да приложат всички мерки за спиране на потока от руски петрол. Това подсказва, че ЕС може да се насочи към купувачите на индийски рафинирани горива, за които се смята, че са получени от руски суров петрол.
Седем големи финансови институции, сред които JPMorgan Chase и Bank of America, очакват златото да достигне нови върхове до 2025 г.
Взаимодействието с регулаторните органи е от съществено значение за индустрията за добив на Биткойн (BTC).
Кредиторите на FTX в еврозоната ще получат плащания в евро въз основа на цените при затваряне на пазара през 2022 г., плюс такси за обработка в размер до 30%.
Анатолий Яковенко, главен изпълнителен директор и съосновател на „Solana“, открито отправи критики към администрацията на Байдън, особено по отношение на неуспеха ѝ да насърчи създаването на работни места.