Органът по стандартите за реклама на Обединеното кралство (ASA) забрани две реклами от Crypto.com. Рекламите са свързани със закупуване на криптовалута с кредитни карти и проценти на печалба, които според ASA са представени в подвеждаща форма.
Органът за стандарти за реклама на Обединеното кралство (ASA) забрани две реклами от Crypto.com в поредния си опит за ограничаване на рекламите в крипто пространството.
Двете реклами се появиха съответно през юли и септември 2021 г. в играта Love Balls и приложението Daily Mail. Първата беше свързана с печалбите от криптовалута, а втората включваше незабавно закупуване на Биткойн (BTC) с кредитна карта.
ASA твърди, че и двете реклами на Crypto.com „бяха подвеждащи, защото не успяха да илюстрират риска от инвестицията“ и „бяха безотговорни и се възползваха от неопитността или доверчивостта на потребителите„. Освен това той твърди, че рекламите подвеждат зрителите, защото „не са успели да направят ясни ограничения за закупуване на криптовалута с кредитна карта“ и че процентът на лихвените печалби е необоснован и че методът на изчисляване не е ясен.
Crypto.com отговори на въпроса, като каза, че рекламите са били премахнати. Освен това се посочва, че рекламите са предназначени да рекламират „скоростта, с която потребителите могат да купуват криптовалута на своята платформа„. ASA потвърди решението си и няма да позволи на рекламите да се показват отново в същия формат.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Броят на страните, които забраняват крипто, се е удвоил за три години
Властите обръщат много внимание на крипто пространството и последният ход е само още един в това, което изглежда е дневен ред, фокусиран върху справянето с опасни крипто реклами. ASA беше много активен през последните седмици и каза, че ще засили наблюдението на крипто рекламите.
Обединеното кралство непрекъснато увеличава фокуса си върху крипто пазара, като Органът за финансово поведение (FCA) също предупреждава социалните платформи за крипто реклами. FCA вярва, че крипто промоциите се нуждаят от по-строга регулация и за тази цел предприема много стъпки.
FCA също така поиска от борсите първо да получат одобрение. Coinpass стана първата крипто борса, базирана в Обединеното кралство, която получи одобрение. В това отношение изглежда, че Обединеното кралство следва Южна Корея.
Едно от предимствата обаче е, че председателят на FCA заяви, че има обещаващи случаи на употреба в крипто. Това намеква, че Обединеното кралство няма да прилага никакви драконови ограничения, а по-скоро се фокусира върху защитата на инвеститорите.
Coinbase направи важна крачка към разширяване на присъствието си в областта на децентрализираните финанси (DeFi), като привлече в екипа си ръководството на Opyn Markets, известна компания в сектора на DeFi дериватите.
Grayscale Investments призова Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) да разреши пускането на своя мулти-крипто ETF – Grayscale Digital Large Cap Fund – с аргумента, че по-нататъшни забавяния нарушават законоустановените срокове и нанасят вреди на инвеститорите.
Сенатът на САЩ потвърди Джонатан Гулд за следващ шеф на Службата за валутен контрол (OCC), като номинацията му бе предадена на президента Доналд Тръмп за окончателно одобрение.
Robinhood официално въведе услугите за стейкинг на Етериум (ETH) и Solana (SOL) за своите клиенти в САЩ, предлагайки на потребителите нов начин да печелят награди от своите крипто активи.