Базираната в Лондон фирма TrueLayer приключи кръг набиране на средства от $130 милиона, ръководена от Tiger Global Management.
Stripe, платежната фирма, наскоро оценена на $95 милиарда, също инвестира в кръга, според съобщение.
Набирането на средства дава на TrueLayer оценка от над $1 милиард, като по този начин стартъпът вече е “еднорог”.
Фирмата за последно събра пари едва през април тази година, в кръг за $70 милиона, воден от Addition.
TrueLayer предлага инструменти, които помагат на компаниите да се възползват от отворената банкова рамка на Обединеното кралство, регулаторна структура, която принуждава банките да разкриват транзакционните данни, които притежават, пред трети страни чрез API.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Найджъл Грийн споделя прогнозата си за Cardano (ADA)
Схемата също така позволява плащания между банки, които имат потенциал да изключат мрежите от карти. Крипто компаниите, по-специално, се стремят да използват този маршрут, за да създадат по-гладко придвижване на клиентите.
Разплащателната част на отвореното банкиране е в плюс за TrueLayer. През 2021 г. стартъпът показва 400% ръст в обема на месечните плащания и 800% ръст в стойността на месечните плащания, се казва в прессъобщение.
“Глобалният бизнес не може да разчита на остарели, скъпи и неподходящи за дигиталната ера системи безкрайно”, казва Франческо Симонески, главен изпълнителен директор и съосновател на TrueLayer.
“TrueLayer изцяло създава нов свят на плащания, който може да осигури фундаментално по-бързо, по-безопасно и по-удобно за потребителя изживяване, което също подобрява конвертирането и осигурява по-високи приходи за търговците.”
$130 милиона ще бъдат използвани за мащабиране на бизнеса, за разработване на продукти, наемане и географско разширяване.
На 10 декември Шактиканта Дас завърши мандата си като управител на Резервната банка на Индия (RBI) и се възползва от възможността да изтъкне трайната си визия за индийската икономика, подчертавайки по-специално ролята на дигиталните иновации.
Приемането на криптовалути продължава да се разширява с иновативни платежни решения, които преодоляват пропастта между дигиталните активи и ежедневните транзакции.
Европейската централна банка (ЕЦБ) напредва в изпълнението на плана си за въвеждане на дигиталното евро с цел укрепване на платежната система на еврозоната и намаляване на зависимостта от глобални доставчици на платежни услуги като Visa и Mastercard.
Crypto.com обяви вълнуващо партньорство с Mastercard, което позволява на клиентите да използват картите си при над 150 милиона търговци в световен мащаб, както в магазините, така и онлайн.