Производителят на луксозни автомобили Groupe Renault тества своя блокчейн проект, целящ да улесни сертифицирането за съответствие на компонентите на превозното средство.
Проектът, Extended Compliance End-to-End Distributed или по-известен като XCEED, се разрасна от партньорството на Renault с други компании за разработване на решение за веригата на доставки чрез обмен на данни.
Той е изграден върху мрежата Hyperledger Fabric и е внедрен в сътрудничество с IBM. XCEED проследява и удостоверява нормативното съответствие на компонентите на превозното средство.
Renault тества XCEED в своя завод в Дуей и обработва над милион документи с 500 обработени транзакции в секунда.
XCEED споделя информация за съответствие между производителите на части и тези, които произвеждат автомобилите. Renault заяви, че платформата ускорява споделянето на информация, като я доставя в реално време. XCEED, обясни производителят на автомобили, създава доверена мрежа за споделяне на данни с поверителност.
Партньорите на Renault по проекта включват Continental, Faurecia, Plastic Omnium и Saint-Gobain. За първи път беше обявен през 2019 г.
Производителят на автомобили заяви, че необходимостта от по-добро решение за съответствие е възникнала, тъй като са въведени нови регламенти за надзор на пазара на 1-ви септември. Директивата на Европейския съюз 2007/46 / ЕО, преработена през 2020 г., установява по-добър мониторинг на новите превозни средства и части, за да отговарят на стандартите за безопасност и опазване на околната среда . Renault заяви, че цялата му производствена верига “трябва да коригира структурата си“, за да отговори на по-кратки срокове, определени в политиката.
Одиле Панциатици, вицепрезидент на блокчейн звеното в Groupe Renault, каза следното.
“Проектът XCEED, който инициирахме, е мощна илюстрация на способността на Groupe Renault да прави иновации. Убедени сме, че блокчейн е вектор за трансформиране на автомобилната индустрия. Блокчейн технологията наистина се появява в огромна екосистема, включваща редица различни компании, осигурявайки връзка между различните процеси на партньорите, компютърни системи и бази данни. Има много приложения за този тип технологии в автомобилната индустрия, където имаме обмен с безброй участници извън компанията, като доставчици, клиенти и независими дистрибутори.“
Това не е първият набег на Renault в блокчейн технологията. Renault, заедно с други автомобилни гиганти – BMW, GM и Ford – както и технологичните компании IBM, Hyperledger, Bosch и IOTA, работиха по инициативата Mobility Open Blockchain Initiative (MOBI). Тя създаде база данни с идентификационни номера на превозното средство на блокчейн. BMW също направи решение за веригата на доставки, базирано на блокчейн.
ShibaSwap, децентрализираният обмен в рамките на екосистемата Shiba Inu, значително се модернизира, като премина към блокчейна Shibarium.
В света на блокчейн скоростта е от значение. Колкото по-бързо мрежата може да обработва транзакции, толкова по-ефективна е тя.
Неотдавнашното съобщение на Чарлз Хоскинсън, заявявайки, че „Genesis идва“ предизвика вълнение в криптовалутната общност, намеквайки за предстоящото пускане на протокола Ouroboros Genesis за Cardano.
В неотдавнашен доклад на CoinGecko се подчерта доминацията на Solana като най-бързия основен блокчейн. Със средна скорост от 1,504 транзакции в секунда (TPS), Solana превъзхожда Етериум 46 пъти и е над пет пъти по-бърза от Polygon, водещото решение за мащабиране на Етериум.