Paidy, японски финтех стартъп, който предоставя незабавни кредити на потребителите в Япония, обяви днес, че е събрал общо 143 милиона долара от ново финансиране.
<span style="background-color: transpa Това включва финансиране от рунд “C”, което събира 83 милиона щатски долара от инвеститори, включително “PayPal Ventures” и дългово финансиране от 60 милиона долара.
Финансирането ще бъде използвано за постигане на целите на Paidy за подписване с големи търговци, предлагане на нови финансови услуги и увеличаване на потребителската му база до 11 милиона акаунта, до края на 2020 г.
В допълнение към PayPal Ventures, инвеститорите от рунд “C” включват също “Soros Capital Management”, “JS Capital Management” и “Tybourne Capital Management”, заедно с още един неразкрит инвеститор.
Дълговото финансиране е от “Goldman Sachs Japan”, “Mizuho Bank”, “Sumitomo Mitsui Banking Corporation” и “Sumitomo Mitsui Trust Bank”.
По-рано този месец, Paidy и Goldman Sachs Japan създадоха склад на стойност 52 милиона долара. Paidy, също така създаде кредитен инструмент на стойност 8 милиона долара с трите банки.
Това е най-голямата инвестиция до момента в японската индустрия за финансови технологии, сочат данни, цитирани от Paidy и поставят общата инвестиция, която компанията е набрала до момента, на стойност 163 милиона долара.
Представител на стартъпа казва, че е решил да разшири своята серия “C” (обявена миналата година), вместо да премине към кръг “D”, за да запази съотношението на собствения капитал за съществуващите инвеститори и да издаде същите предпочитани акции като тези от предишните си кръгове на финансиране.
Стартирала през 2014 г., Paidy е създадена, защото много японски потребители не използват кредитни карти за покупки чрез електронна търговия, въпреки че този вид платежно средство е сравнително популярно.
Въпреки че това прави онлайн пазаруването по-лесно за потребителите, то също така представлява предизвикателство за продавачите, тъй като те трябва да покрият разходите за стоки, които все още не са платени, или да се справят с незавършени доставки.
@page { size: 8.5in 11in; margin: 0.79in } p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 115%; background: transparent }
Решението на Paidy е да даде възможност на хората да плащат за стоки онлайн, без необходимостта първо да създават акаунт или да използват кредитните си карти. Ако продавачът предлага Paidy като начин на плащане, клиентите могат да проверят, като въведат своите мобилни телефонни номера и имейл адреси, които след това се удостоверяват с код, изпратен чрез SMS или обаждане. Paidy покрива месечните разходи за артикулите и сметките на клиентите. Компанията използва собствени алгоритми за машинно обучение, за да оцени кредитоспособността на потребителите и казва, че нейната услуга може да помогне за намаляване на непълните транзакции (или артикули, които купувачите в крайна сметка не вземат и не плащат), да увеличи процента на конверсии, средните стойности на поръчките и повторните покупки.
Дейвид Шварц от Ripple предложи нова гледна точка за развиващата се роля на XRP Ledger, сигнализирайки за преход от прости крипто транзакции към изграждане на финансова инфраструктура с пълен спектър.
Stripe проучва как стабилните монети могат да преобразуват банковите услуги, като според информацията платежният гигант е провел предварителни преговори с финансови институции, желаещи да се възползват от дигиталните долари, базирани на блокчейн.
Девет големи икономики ускоряват програмите си за дигитална валута на централната банка (CBDC), с цел да заменят парите в брой с централизирани дигитални пари.
Глобалният банков гигант Banco Santander дискретно подготвя почвата за навлизане в сектора на стабилните монети, като се интересува от дигитални токени, обвързани с фиатни валути, като част от по-широка стратегия за предлагане на крипто услуги на дребно.