Модният гигант Nike пусна първите си CryptoKicks на Етериум в партньорство с RTFKT studios, NFT компанията, която купи през 2021 г.
Маратонките сега се продават за около 2.5 ETH ($7,500) до 3 ETH ($9,000), според доклад на CNET.
Обувките, известни като Nike Dunk Genesis Cryptokicks, са колекция от 20,000 незаменими токена, предназначени за използване в метавселената. Хората, които имат аватари в метавселената, могат да ги носят във виртуалното пространство.
Освен това е възможно да промените външния вид на обувките, като използвате колекционерската колекция “Skin Vials”, която струва най-малко 0.8 ETH ($2,500). Рядкостта на тези обекти се различава и някои от най-редките са на по-високи цени.
Един CryptoKick с флакон с рядък “skin vial” се продава за 45 ETH ($133,000), докато най-редкият от колекцията, флаконът Alien, се продава за 150 ETH ($449,500).
RTFKT обяви старта чрез туит, но не предостави допълнителна информация дали собствениците на NFT ще получат и физически чифт обувки. Въпреки това е осигурен филтър за Snapchat за притежателите, за да покажат обувките си.
RTFKT, together with Nike CryptoKicks, introduce the future of Sneakers, powered by Skin Vial tech
Welcome to 2052 : pic.twitter.com/7449L79Bf4
— RTFKT Studios (@RTFKT) April 22, 2022
Nike не е единствената компания за маратонки, която залага на метавселената. Нейният близък конкурент, Adidas, пусна колекция от 30,000 NFT в партньорство с Bored Apes през 2021 г.
NFT колекцията, наречена Into the Metaverse, в момента се продава в OpenSea с минимална цена от $1,938 ETH ($5,813). В този случай собственикът на NFT ще получи както виртуални, така и реални дрехи.
Съперничеството между двете компании също доведе до инвестиране във виртуални пространства. Nike притежава виртуален магазин в Roblox, докато Adidas наскоро купи земя в Sandbox.
И двете компании са примери за широкия интерес към метавселената в индустрията на модата и облеклото. Dolce and Gabbana, Gucci и Burberry са няколко марки, които стартираха инициативи за метавселена, вариращи от NFT до виртуални магазини в блокчейна.
По време на разговора за приходите на Block Inc. за първото тримесечие главният изпълнителен директор Джак Дорси засегна възможността за разследване от страна на Министерството на правосъдието.
Йената, която в момента е на най-ниската си точка от 1990 г. насам, преживя най-значителното си седмично колебание на цената от 2022 г. насам, а Японската централна банка се намеси на пазара за първи път от 1998 г. насам.
БРИКС активно се стреми към установяването на нова валута на световната сцена, целяща да оспори господството на щатския долар.
Apple обяви приходите си за второто фискално тримесечие на 2024 г., като надхвърли очакванията с приходи в размер на $90.75 милиарда.