Farfetch застава с цялата си тежест зад криптовалутите, след като по-рано тази година проведе успешен опит в магазините на Off-White и Browns.
Клиентите, които пазаруват на луксозния пазар, ще могат да сканират QR код, за да получат достъп до своя криптопортфейл и да закупят стоки, използвайки една от седем криптовалути, включително Биткойн, Етериум и Binance Coin, казa Farfetch.
Плащанията с криптовалути ще бъдат приемани от нейните „частни клиенти“ от най-високо ниво през следващите месеци, преди по-широкото им разпространение сред всички клиенти в САЩ, Обединеното кралство и Европа в края на годината. Другите държави ще ги последват през 2023 г.
Farfetch каза, че нейният доставчик на плащания ще приема криптовалутата от клиента (от името на Farfetch) и ще я обменя за фиатна валута. Връщанията, които са били приети от Farfetch или от някой от партньорските бутици на платформата, ще бъдат обработени в оригиналната криптовалута по текущия обменен курс, според пазара.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Илон Мъск коментира DeFi, изграден върху Dogecoin
Farfetch си партнира и с платформата за криптовалути Lunu, за да даде възможност на марките и бутиците да приемат крипто плащания в собствените си магазини за търговия на дребно. Луксозните брандове, които използват технологията Farfetch Platform Solutions, ще могат да приемат криптовалути в началото на 2023 г.
Това следва успешния старт на крипто във водещите магазини на Off-White, собственост на Farfetch, в Париж, Лондон и Милано, както и в базирания в Лондон търговец на луксозни стоки на дребно Browns. „Това беше решаваща стъпка за тестване […] и ние сме развълнувани да споделим нашето техническо […] ноу-хау с нашата общност„, каза основателят, главен изпълнителен директор и председател на Farfetch Жозе Невес. Крипто плащания ще се приемат и във флагмана на Farfetch, Palm Angels, в Милано „в най-скоро време„, каза компанията.
„Като платформена компания ние непрекъснато правим иновации, за да служим като мост за луксозната индустрия към новите технологии и среди […]„, добавя Невес.
Миналия месец Gucci обяви, че ще приема крипто плащания в някои магазини в САЩ, и планира да разшири пилотния проект до всички свои пряко управлявани магазини в САЩ това лято. Този ход беше възприет като важно утвърждаване на валутата от страна на водеща луксозна марка.
Според бившия конгресмен Патрик Макхенри, твърдата позиция на Гари Генслер срещу криптовалутите е по-скоро политически театър, отколкото лично убеждение.
Standard Chartered ускорява навлизането си в сектора на дигиталните активи чрез новообявено партньорство с FalconX, водещ брокер, обслужващ институционални крипто трейдъри.
Интересът на инвеститорите към крипто стартъпите отново набира сила, макар и в по-малък обем.
Онлайн платформата за търговия eToro увеличи мащаба на първичното си публично предлагане до $620 милиона, след като цената на акциите й се оказа по-висока от първоначално очакваното.