По-голямата част от победителите в китайската лотария за дигитален юан в размер на 1,5 милиона долара са получили и похарчили своите „червени пликове“, съдържащи дигитални юани.
Към 18-ти октомври общо 47,573 от 50,000 победители в лотарията в Китай са получили своите награди, официално обявиха властите в Шънджън в неделя.
Според съобщението, победителите са извършили общо 62,788 транзакции, представляващи 8,8 милиона юана (1,3 милиона долара). Тази сума е около 88% от общите 10 милиона юана (1,5 милиона долара), които трябваше да бъдат разпределени в пилотния проект в Шънджън.
Някои победители не само са похарчили „червените си пликове“, но и са допълнили портфейлите си, като са закупили допълнителни 901,000 юана (134,000 долара).
На 9-ти октомври Шънджън стартира пилотна програма за популяризиране на дигиталния юан с публично раздаване. Организаторите на лотарията ще си върнат неизползваното количество от пакетите дигитални юани, ако победителите не го похарчат до 18-ти октомври.
Както беше съобщено по-рано, общо 2 милиона души са кандидатствали за участие в програмата за раздаване на дигитални юани в Шънджън от 12-ти октомври.
Дигиталната валута на централната банка на Китай – дигиталния юан – започна да се тества през април 2020 г. Впоследствие пилотите бяха разширени до девет града, включително Шънджън, Гуанджоу, както и Хонг Конг, и Макао.
В знакова стъпка за стратегията на града в областта на дигиталните активи, GF Securities (Hong Kong) стана първата компания за ценни книжа в Хонконг, която емитира токенизирани ценни книжа изцяло на блокчейна чрез HashKey Chain.
Mastercard направи смела крачка към сливането на традиционните финанси с децентрализираните технологии, като въведе нова функция, която позволява на потребителите да конвертират фиатни пари в криптовалути директно чрез своята мрежа.
Fiserv, световен лидер в областта на финансовите технологии, се готви да пусне своя собствена стабилна монета, FIUSD, до края на 2025 г.
Обновената платформа X на Илон Мъск се готви да пусне на пазара инструменти за търговия и плащания, с цел да превърне бившия Twitter в единна финансова екосистема.