БРИКС, първоначално консорциум на бързоразвиващи се икономики, не само издържа във времето, но и претърпя пълна трансформация след първата си среща на върха през 2009 г.
Въпреки че остава неформалнa група, БРИКС участва в дискусии по над 30 различни теми, включително регионална сигурност, туризъм и култура – някои от които не са включени в дневния ред на Г-20. Това не е алианс в какъвто и да е формален смисъл; няма санкции за неспазване на решенията, взети на годишните срещи на върха.
БРИКС не е и форум за безцелни обсъждания. Съвместно проучване на руски и канадски мозъчни тръстове показва, че степента на спазване на многостранните решения е над 75 %, което свидетелства за ефективно изпълнение.
Освен това БРИКС и свързаните с нея многостранни институции, като например Новата банка за развитие, нямат за цел да заменят съществуващите глобални организации. Вместо това те се стремят да отстранят някои от основните недостатъци на настоящия международен ред.
БРИКС може да не налага задължителни решения, но има значителен потенциал за установяване на общи позиции в ключови области. Една такава област може да бъде реформата на системата за управление на интернет, особено в областта на киберсигурността, където дискусиите са в застой.
От въвеждането на темите, свързани с информационните технологии, в БРИКС през 2015 г. спазването им надхвърля 90%. Китай и Русия са движещите сили на този напредък, като допринасят значително за развитието на програмата.
Като се има предвид нарастващият интерес към БРИКС от страна на други държави, си струва да се обмисли създаването на ново глобално партньорство за реформа на управлението на интернет, с ясно изразени „характеристики на БРИКС“.
Това партньорство би могло да подкрепи нововъзникващите сили в управлението на интернет, особено африканските и латиноамериканските държави, поради продължаващите икономически преходи и нарастването на населението.
Такова партньорство предлага привлекателна алтернатива на предишните изключителни формати, които често пренебрегваха интересите на развиващите се страни. Гласовете от глобалния Юг биха осигурили признание и подкрепа за многостранните инициативи на БРИКС, които потенциално биха могли да включват реформи на ключови институции за управление на интернет като ICANN и Интернет обществото, правейки ги по-прозрачни и отговорни.
Освен това дневният ред на информационната сигурност би могъл да процъфтява без неправомерното влияние на западните страни, които се стремят да запазят привилегированите си позиции при преговорите по въпросите на киберсигурността и кибервойната.
Осезаем напредък е възможен, ако тази предложена програма стане централен акцент в по-широката рамка на БРИКС. Председателствата на Южна Африка през тази година и на Русия през 2024 г. са подходящ момент за започване на тези дискусии.
Докато крипто пазарите се движат в застой, настроенията сред ежедневните трейдъри сочат песимизъм – и това може да е точно това, от което Биткойн се нуждае, за да пробие нагоре, според платформата за блокчейн анализи Santiment.
Крипто пазарите отбелязаха важен пробив в политиката тази седмица, след като Сенатът на САЩ прие GENIUS Act, закон, чиято цел е да регулира стабилните монети в цялата страна.
Според Раул Пал, главен изпълнителен директор на Real Vision, настоящата траектория на крипто пазара може да се развива по начин, който напомня ранните етапи на 2017 г.
Геополитическата несигурност отново обхваща крипто трейдинга. Докато конфликтът между Иран и Израел се засилва и Вашингтон обмисля отговора си, противоречивият трейдър Джеймс Уин удвои вече значителния си залог за понижение на цената на Биткойн, който сега възлиза на около $70 милиона.
Никога.