БРИКС, първоначално консорциум на бързоразвиващи се икономики, не само издържа във времето, но и претърпя пълна трансформация след първата си среща на върха през 2009 г.
Въпреки че остава неформалнa група, БРИКС участва в дискусии по над 30 различни теми, включително регионална сигурност, туризъм и култура – някои от които не са включени в дневния ред на Г-20. Това не е алианс в какъвто и да е формален смисъл; няма санкции за неспазване на решенията, взети на годишните срещи на върха.
БРИКС не е и форум за безцелни обсъждания. Съвместно проучване на руски и канадски мозъчни тръстове показва, че степента на спазване на многостранните решения е над 75 %, което свидетелства за ефективно изпълнение.
Освен това БРИКС и свързаните с нея многостранни институции, като например Новата банка за развитие, нямат за цел да заменят съществуващите глобални организации. Вместо това те се стремят да отстранят някои от основните недостатъци на настоящия международен ред.
БРИКС може да не налага задължителни решения, но има значителен потенциал за установяване на общи позиции в ключови области. Една такава област може да бъде реформата на системата за управление на интернет, особено в областта на киберсигурността, където дискусиите са в застой.
От въвеждането на темите, свързани с информационните технологии, в БРИКС през 2015 г. спазването им надхвърля 90%. Китай и Русия са движещите сили на този напредък, като допринасят значително за развитието на програмата.
Като се има предвид нарастващият интерес към БРИКС от страна на други държави, си струва да се обмисли създаването на ново глобално партньорство за реформа на управлението на интернет, с ясно изразени „характеристики на БРИКС“.
Това партньорство би могло да подкрепи нововъзникващите сили в управлението на интернет, особено африканските и латиноамериканските държави, поради продължаващите икономически преходи и нарастването на населението.
Такова партньорство предлага привлекателна алтернатива на предишните изключителни формати, които често пренебрегваха интересите на развиващите се страни. Гласовете от глобалния Юг биха осигурили признание и подкрепа за многостранните инициативи на БРИКС, които потенциално биха могли да включват реформи на ключови институции за управление на интернет като ICANN и Интернет обществото, правейки ги по-прозрачни и отговорни.
Освен това дневният ред на информационната сигурност би могъл да процъфтява без неправомерното влияние на западните страни, които се стремят да запазят привилегированите си позиции при преговорите по въпросите на киберсигурността и кибервойната.
Осезаем напредък е възможен, ако тази предложена програма стане централен акцент в по-широката рамка на БРИКС. Председателствата на Южна Африка през тази година и на Русия през 2024 г. са подходящ момент за започване на тези дискусии.
Представителката на парламента на Невада, Сузи Лий е подложена на проверка след нейната инвестиция в германската отбранителна компания Rheinmetall AG.
След последния ход на президента Тръмп за налагане на мащабни мита, тревожността на пазара се увеличава, а крипто-базираните платформи за прогнози сигнализират за нарастващо убеждение, че на хоризонта се задава рецесия в САЩ.
Антъни Помплиано се противопоставя категорично на неотдавнашния стремеж на Доналд Тръмп да отстрани председателя на Федералния резерв Джером Пауъл, като предупреди, че подобен ход може да навреди на доверието във финансовата система на САЩ.
Докато Вашингтон се отегли от правоприлагането срещу Coinbase, Орегон се активизира.
Никога.