Фенове на италианския професионален футболен клуб Ювентус вече използват платформата Socios, за да гласуват за песента, която ще се пусне, когато вкарат гол на родния си стадион.
Гласуването бе първата в историята анкета, проведена за Socios, токенизирана платформа за гласуване на спортните фенове и истински случай на използване на марковия токен JUV на отбора, според публикацията в блога на 6-ти януари. След анкетата, инициирана през декември, феновете избраха Song 2 от Blur за новата песен, която ще се пуска на стадион „Алианц“ на Ювентус всеки път, когато отборът вкара гол.
Блогът отбелязва ефективно включване на участниците в анкетата, като в гласуването участват хиляди фенове от цял свят. Александър Дрейфус, главен изпълнителен директор на Socios, говори с Cointelegraph за значението на събитието в историята на ютилити токените, казвайки:
„Досега, повечето ютилити токени, които видяхме, бяха за протокол и слоеве. Имаше и за самия блокчейн. За първи път можете да видите ползвите на актив, базиран на блокчейн, който се използва в реалния живот. Това е много ранен етап, беше дебют, но се случи. Използваме блокчейн по 2 причини. Едната е създаването на ограничено количество „фен токени“, които са заменими, което дава глас на феновете по целия свят, но също така и за честността и прозрачността на вота.“
Дрейфус разкри, че Socios – който се движи на блокчейна Чилиз, използвайки родния си маркер CHZ – се готви да проведе подобни анкети с други футболни клубове, включително PSG, Атлетико Мадрид, Галатасарай, Уест Хем и АС Рома, в следващите няколко седмици. Също така, Socios ще разшири опцията за гласуване за електронни спортове
На въпроса какво означава приемането на блокчейн технологията, Dreyfus заяви, че реалните мейнстрийм маркери за комунални услуги са далеч от разказа за Биткойн (BTC) и плащанията. „Това е употребата на блокчейн за неща, различни от плащания, създадени от самия блокчейн. Ние не заместваме нещо, което е съществувало преди, създадохме нов начин на използване и иновации (вентилаторен маркер, въздействие и др.) ,ползвайки блокчейн, за да ги поддържаме “, каза Дрейфус.
Марковия токен на Ювентус премина през едногодишна разработка, преди да бъде официално пуснат на 2-ри декември 2019 г. Първоначалната цена на един токен беше 2 евро (2,22 долара по това време), докато ограниченото количество безплатни жетони беше определено да бъде достъпно чрез функцията за A.R.(augmented reality feature) на приложението Socios.com „Token Hunt“.
Миналия октомври, баскетболният отбор на NBA, Sacramento Kings, си партнира с CryptoKaiju за пускането на продукт с крипто-колекционерска стойност. Всеки такъв продукт е подплатен от необръщаем токен, което означава, че никой не е един и същ.
Както Cointelegraph съобщи през септември 2018 г., френският футболен клуб PSG си партнира със Socios.com, за да пусне своя монетна екосистема.
Lido може скоро да промени начина, по който се вземат решения в рамките на своята екосистема. Ново предложение, LIP-28, представено на 8 май, има за цел да даде на притежателите на стейкнати Етериум токени (stETH) правото да се противопоставят на потенциално вредни решения, взети от гласуващите с LDO токени.
Robinhood изглежда в готовност да направи най-смелата си стъпка досега: Да доведе американските финансови пазари в Европа с помощта на блокчейн технологията.
Мелдивите се стреми да се превърне в глобален играч в областта на финансовите технологии.
Съоснователят на Етериум Виталик Бутерин призова за основна промяна на дизайна на блокчейна, предупреждавайки, че нарастващата сложност на мрежата застрашава нейния дългосрочен успех.