В Европа се наблюдава значителен спад в годишното потребление на дизелово гориво и нафта - основни петролни продукти.
Този спад се дължи на слабия икономически растеж на континента, който оказва влияние върху производството и търсенето на тези продукти в различни сектори, включително транспорта и нефтохимията.
Алън Гелдер от Wood Mackenzie Ltd. подчерта намаляването на търсенето на нафта като суровина за нефтохимията и на дизелово гориво за производството и транспорта.
Спадът в потреблението е значителен, като се очаква и двата вида горива да намалеят с над половин милион барела дневно в сравнение с нивата преди пандемията. Това намаление се равнява на общото потребление на петрол в Белгия. Значението на Европа като вносител на дизелово гориво от региони като Близкия изток, Индия и САЩ и като износител на нафта за Източна Азия и Латинска Америка предполага потенциални глобални последици от този спад.
Структурните тенденции, като например предпочитането на бензинови варианти пред дизеловите и възходът на електрическите автомобили, са фактори, които допринасят за това. Освен това икономическите предизвикателства в Европа, включително свиването на строителството и производството, както и инфлацията, надхвърляща целевите нива, оказват влияние върху търсенето. Германия, най-голямата икономика в Европейския съюз, се сблъска със свиване и риск от рецесия през последното тримесечие.
Предвижда се потреблението на нафта да спадне с над една четвърт в сравнение с 2021 г., достигайки най-ниската си точка от 48 години насам. Този спад се дължи главно на намаленото използване като суровина за нефтохимическата промишленост. Процентът на работа на паровите крекинг инсталации в нефтохимическата промишленост също е намалял значително.
В петте най-големи европейски икономики търсенето на дизелово гориво се свива. Така например продажбите на дизелово гориво за автомобилния транспорт във Франция са намалели с 13.4% в сравнение с предходната година. Очаква се Германия да отбележи най-голям спад в общото търсене на петрол в световен мащаб.
В световен мащаб ситуацията е различна. В Китай се наблюдава рязко нарастване на търсенето както на дизелово гориво, така и на нафта, поради значителните инвестиции в нефтохимически мощности. Това доведе до свръхпредлагане, но и до повишаване на конкурентоспособността на Китай в производството. В САЩ предполагаемото търсене на дестилати, включително дизелово гориво и мазут, спадна под сезонните норми.
В перспектива САЩ очакват търсенето на дестилати да остане под миналогодишните нива през четвъртото тримесечие, преди да настъпи потенциално възстановяване в началото на следващата година. В автомобилния транспорт се наблюдават признаци на започващо възстановяване, а железопътните превози се увеличават. В САЩ течните природни газове от шистов нефт са предпочитани за нефтохимическа суровина пред нафтата.
Вълнението нараства преди старт на DOOD токена, дългоочаквания airdrop, свързан с популярната марка Doodles NFT.
Дейвид Бейли, известен с близките си връзки с Доналд Тръмп по отношение на политиката за криптовалутите, се готви да пусне голям инвестиционен инструмент за Биткойн, наречен Nakamoto, подкрепен с финансиране в размер на $300 милиона.
Coinbase се готви да направи най-смелата си стъпка досега в областта на дериватите с планираното придобиване на Deribit, борса за крипто опции и фючърси, известна с това, че контролира значителна част от глобалния обем на търговията.
Крипто трейдър е загубил $2.8 милиона за един час, след като е закупил 1.39 милиона TRUMP токена, с цел да си осигури място на ексклузивна гала вечеря с президента Доналд Тръмп.