В Европа се наблюдава значителен спад в годишното потребление на дизелово гориво и нафта - основни петролни продукти.
Този спад се дължи на слабия икономически растеж на континента, който оказва влияние върху производството и търсенето на тези продукти в различни сектори, включително транспорта и нефтохимията.
Алън Гелдер от Wood Mackenzie Ltd. подчерта намаляването на търсенето на нафта като суровина за нефтохимията и на дизелово гориво за производството и транспорта.
Спадът в потреблението е значителен, като се очаква и двата вида горива да намалеят с над половин милион барела дневно в сравнение с нивата преди пандемията. Това намаление се равнява на общото потребление на петрол в Белгия. Значението на Европа като вносител на дизелово гориво от региони като Близкия изток, Индия и САЩ и като износител на нафта за Източна Азия и Латинска Америка предполага потенциални глобални последици от този спад.
Структурните тенденции, като например предпочитането на бензинови варианти пред дизеловите и възходът на електрическите автомобили, са фактори, които допринасят за това. Освен това икономическите предизвикателства в Европа, включително свиването на строителството и производството, както и инфлацията, надхвърляща целевите нива, оказват влияние върху търсенето. Германия, най-голямата икономика в Европейския съюз, се сблъска със свиване и риск от рецесия през последното тримесечие.
Предвижда се потреблението на нафта да спадне с над една четвърт в сравнение с 2021 г., достигайки най-ниската си точка от 48 години насам. Този спад се дължи главно на намаленото използване като суровина за нефтохимическата промишленост. Процентът на работа на паровите крекинг инсталации в нефтохимическата промишленост също е намалял значително.
В петте най-големи европейски икономики търсенето на дизелово гориво се свива. Така например продажбите на дизелово гориво за автомобилния транспорт във Франция са намалели с 13.4% в сравнение с предходната година. Очаква се Германия да отбележи най-голям спад в общото търсене на петрол в световен мащаб.
В световен мащаб ситуацията е различна. В Китай се наблюдава рязко нарастване на търсенето както на дизелово гориво, така и на нафта, поради значителните инвестиции в нефтохимически мощности. Това доведе до свръхпредлагане, но и до повишаване на конкурентоспособността на Китай в производството. В САЩ предполагаемото търсене на дестилати, включително дизелово гориво и мазут, спадна под сезонните норми.
В перспектива САЩ очакват търсенето на дестилати да остане под миналогодишните нива през четвъртото тримесечие, преди да настъпи потенциално възстановяване в началото на следващата година. В автомобилния транспорт се наблюдават признаци на започващо възстановяване, а железопътните превози се увеличават. В САЩ течните природни газове от шистов нефт са предпочитани за нефтохимическа суровина пред нафтата.
В събота президентът на Ел Салвадор Найиб Букеле встъпи в длъжност за втори мандат, обещавайки да излекува “болестите” на страната, след като през първите пет години от мандата си успешно се бореше престъпността.
Златото отбеляза забележително повишение на цената си през този сезон, като към момента на писане на статията се търгува за $2,327.
Цената на петрола на световните пазари е спаднала, което несъмнено оказва влияние на някои сектори.
Ето как Dogecoin (DOGE) и Shiba Inu (SHIB) се нареждат до водещите криптовалути по отношение на активните адреси.