Британският регулаторен орган за реклами ASA натисна ФК Барселона, като забрани рекламите на незаменяемите токени (NFT) в поредица от противодействия срещу криптовалутите в публичното пространство.
ФК Барселона става поредният футболен клуб, който се сблъсква с гнева на рекламния регулатор заради NFT, търгуванo на Sotheby’s. Токенът е първият, създаден от легендарния отбор, и олицетворява невъзможния гол на Йохан Кройф от 1973 г.
Създателите на въпросното NFT увековечиха гола и го направиха ексклузивен.
Създаването на NFT изисква от разработчика да следва конкретни насоки, определени от регулаторния орган. ASA посочи грешките, които футболният клуб е допуснал, като се започне от това, че не е поставил отказ от отговорност, който показва рисковете от незаменяемите токени, сумата, която се начислява за гледане на NFT, и правата на собственост.
ASA даде приоритет на това да се гарантира, че всяко юридическо или физическо лице, което инвестира в тези дигитални артикули, следва предвидените процедури. Барселона защити създаването на своето NFT и заяви, че това не е финансов продукт. Следователно закупуването на такъв не може да бъде равносилно на инвестиция.
Те твърдят, че NFT не могат да следват финансови правила. Екипът на защитата информира ASA за правилата и условията на официалния уебсайт на клуба и бяха готови да ги добавят към рекламите в Google, но ограничението на символите не можеше да ги позволи. Те предпочетоха да ги пропуснат.
В отговор ASA призна, че незаменяемите токени са колекционерски предмети, които хората или организациите имат право да създават, но хората могат да притежават, продават и купуват, като по този начин се превръщат в инвестиции. Регулаторът твърди, че NFT представляват риск за клиентите и феновете, тъй като са нови и на пазара има оскъдна информация за тях.
През 2021 г. органът цензурира ФК Арсенал, след като отборът създаде реклами, които популяризираха криптотокени за фенове. Регулаторът обвини Арсенал в лекомислено поведение спрямо крипто и липса на посочване на рисковете, свързани със създадените реклами.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: Полицай изложи на риск криптовалутите на инвеститор в САЩ
В други предишни репресии ASA свали криптокампанията TFL, спонсорирана от борсата Luno, заради използването на подвеждаща и безотговорна кампания, която принуждаваше хората да се присъединят и да инвестират във финансови продукти.
Тази седмица Crypto.com първа се сблъска със забраната след своя реклама във Facebook, която не посочваше прилаганите такси и рисковете от търговията с NFT.
ASA се зарече да сваля всички реклами на криптовалути, които не дават подходящи обяснения за опасностите, които идват с търговията с криптовалути. В интервю за The Financial Times регулаторът, чрез своя директор, показа ангажимент за решаване на проблемите в криптоиндустрията.
Европейският съюз е издал общо 53 лиценза в рамките на регулаторната си рамка MiCA (пазари на крипто активи), което е важна стъпка към хармонизиран надзор над крипто активите в целия регион.
След приемането на мащабния закон за данъците и разходите на президента Доналд Тръмп, републиканците в Камарата на представителите подготвят почвата за сериозен натиск за законодателство в областта на криптовалутите.
Председателят на Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) Пол Аткинс подчерта, че агенцията ще продължи да се фокусира върху защитата на инвеститорите, борбата с търговията с вътрешна информация, манипулирането на пазара и променящия се пейзаж на крипто регулациите.
Губернаторът на Аризона Кейти Хобс официално наложи вето върху законопроект 2324 на Камарата на представителите, който имаше за цел да създаде държавен фонд за резерв от конфискувани крипто активи.