Президентът на Венецуела, Николас Мадуро, наскоро обяви, че планира да съживи подкрепената от петрола криптовалута Petro, която не успя да привлече потребителите.
Последните няколко години донесоха големи икономически затруднения за страната Венецуела, чиято родна валута, боливара, претърпя голяма загуба на стойност поради екстремна инфлация.
В същото време, криптовалутите накрая напускаха сенките и започнаха да се превръщат в голяма тенденция по целия свят. Ето защо страната реши да създаде собствена национална криптовалута, подкрепена от собственото им предлагане на Petro.
Монетата трябваше да представлява сигурно убежище от почти безполезния боливар, но и да помогне да се заобикалят американските санкции. Petro, който беше лансиран през 2018 г., обаче не успя да привлече потребителите, тъй като венецуелците се интересуват повече от Биткойн и алткойни. Сега Мадуро обяви, че смята да върне Petro.
Този вторник, президентът Мадуро публикува указ, в който посочва, че авиокомпаниите, които летят от Каракас, сега са задължени да плащат за венецуелското гориво чрез Petro. Той каза:
Повелявам отсега нататък продажбата на цялото гориво, продавано от PDVSA за самолети, работещи по международни маршрути, да се прави за Petro.
Освен това, той нареди монетата да се използва по-широко в цялата страна.
Фактът, че САЩ забраниха използването на Petro и го определи като измама, също не помогна на популярността на монетата.
Друг от указите на Мадуро гласи, че монетата трябва да се използва и за плащане на държавни документи, като например паспорти. Досега дори венецуелците избягват Petro колкото е възможно повече, тъй като мнозина дори не знаят как да го използват. Що се отнася до чужденците, монетата е не само забранена от САЩ, но и е белязана като измама от многобройни уебсайтове за оценка на риска.
Все пак венецуелците показаха, че са отворени към идеята за криптовалута, като използват надеждни, децентрализирани монети за борба с хиперинфлацията.
В средата на май 2019 г. бе съобщено, че Венецуела се опитва да обсъди взаимни сделки в Petro с Русия. Имайки предвид, че двете страни имаха проблеми със САЩ, те обсъждаха методи за премахване на употребата на щатския долар в своите търговски сделки.
Миналия декември, Мадуро също одобри бонуси за държавни служители и пенсионери, но настоя, че те ще бъдат изплатени в Petro. Според експерти, не е отнело много време преди монетите да бъдат разменяни за боливари, които след това са били използвани за закупуване на други валути. Ето защо наскоро правителството на страната блокира възможността за обмен на Petro за боливари.
Засега в постановлението на Мадуро, относно плащането на гориво, липсват подробности и остава неизвестно дали мерките, които той въведе, касаят само венецуелски фирми или международни превозвачи. Заслужава да се спомене, че международните връзки със страната са слаби поради ограниченията, тъй като икономическата криза в страната започна седем години по-рано.
С това казано, летището Maiquetia, на столицата на страната, все още се обслужва от множество компании, включително Iberia, панамската Copa Airlines, TAP на Португалия, Air France и Air Europa. Въпреки това, Венецуела не предлага директни полети до САЩ вследствие на санкциите.
Най-богатите инвеститори в Азия насочват средствата си в нова посока, отстъпвайки от активите в щатски долари и преминавайки към комбинация от злато, дигитални активи и китайски пазари.
Според бившия конгресмен Патрик Макхенри, твърдата позиция на Гари Генслер срещу криптовалутите е по-скоро политически театър, отколкото лично убеждение.
Standard Chartered ускорява навлизането си в сектора на дигиталните активи чрез новообявено партньорство с FalconX, водещ брокер, обслужващ институционални крипто трейдъри.
Интересът на инвеститорите към крипто стартъпите отново набира сила, макар и в по-малък обем.