Flutterwave и Alipay си партнират в плащанията между Африка и Китай.
Flutterwave е нигерийска компания, предлагаща B2B (бизнес-към-бизнес) услуга за плащания (предимно) за компании в Африка, които да плащат на други компании на континента и в чужбина.
Alipay е цифров портфейл и разплащателна платформа на Alibaba. През 2013 г. Alipay надмина PayPal по обем на плащанията и понастоящем претендира с глобалната си мрежа от над 1 милиард активни потребители, според последния отчет за приходите на Alibaba.
Голяма част от мрежата на Alipay е в Китай, което прави интеграцията на Flutterwave значима за улавяне на платежната активност около очакваните 200 милиарда долара в търговията между Китай и Африка.
“Това означава, че всички наши търговци могат да приемат или инсталират Alipay като вид плащане, за да приемат плащания от многобройните потребители на услугата,” каза пред TechCrunch изпълнителният директор на Flutterwave Олугбенга Агбула – известен още като GB.
“Има много търговия между Африка и Китай и тази интеграция улеснява африканските търговци в приемането на китайски плащания от клиенти.”
Прессъобщението на компанията Flutterwave добави: “Успяхме да свържем африканските страни… помежду си, така че беше време да свържем Африка със света. Започнахме със САЩ … но не можете да свържете Африка със света без Китай.”
Говорителят на Alipay потвърди в TechCrunch сътрудничеството с Flutterwave. Компанията ще спечели приходи от партньорството, като начислява стандартните си 3,8% за международни транзакции. В момента компанията има повече от 60,000 търговци на своята платформа, според Агбула.
Сътрудничеството идва след приемането на Агбула в партньорството на eFounders в Африка (което е на Alibaba).
“Затова бях в Китай, за да правя срещи с Джак Ма и единствената молба, която имах, е ‘Искам да бъда инфраструктурата за плащания в Африка, която се включва директно в Alipay’ “, каза Агбула.
Партньорството на Alipay следва съвместна инициатива между Flutterwave и Visa за пускането на потребителски продукт за разплащания в Африка, наречено GetBarter.
Основана през 2016 г., Flutterwave позволява на клиентите да използват нейните API-та и да работят с разработчиците на компанията за персонализиране на приложения за плащания.
Актуални клиенти на компанията са: Uber, Booking.com и e-commerce еднорогa – Jumia.com. Платформата e обработила над 100 милиона транзакции на стойност от 2,6 милиарда долара от създаването си, според данни на компанията. Сътрудничеството на Flutterwave с Alipay е част от по-широката тенденция за засилено присъствие на китайски компании в африканския технологичен сектор.
Ангажиментите на Китай с африканските стартъп-и са малко в сравнение с договорките на страната за инфраструктура и стоки. Това изглежда се променя.
@page { size: 8.5in 11in; margin: 0.79in } p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 115%; background: transparent }
Основателят на Alibaba, Джак Ма, направи няколко пътувания до континента и този март обяви наградата “Африка Нетпренер (интернет предприемач)” от 1 милион долара за африкански стартъп-и.
Финансовите институции в Северна Америка, Европа и Азия се подготвят да участват в предстоящи тестове на дигитални активи, организирани от SWIFT.
Visa представи Visa Tokenized Asset Platform (VTAP) – нова услуга, която помага на финансовите институции да емитират токени, обезпечени с фиат, в блокчейн мрежи.
Главният изпълнителен директор на PayPal разкри, че компанията активно проучва ролята на криптовалутите за оформяне на бъдещето на търговията и обработката на плащания.
Марк Зукърбърг наскоро презентира първия напълно функционален прототип на смарт очилата с добавена реалност на Meta, наречени Orion, твърдейки, че те са най-усъвършенстваните по рода си