Френският гигант Carrefour продължава развитието на блокчейн, като прилага технологията за проследяване на млякото, според съобщение за пресата, публикувано на 1-ви март.
От март, гигантът на дребно постепенно пуска на пазара новия си продукт, който се базира на блокчейн, Carrefour Quality Line (CQL), пълномаслено мляко, което е микро филтрирано. CQL се рекламира, за да гарантира на потребителите пълна проследимост на продукта по цялата верига на доставки – от земеделските производители до рафтовете на магазините.
С CQL, потребителите ще могат да виждат GPS координатите на земеделските производители, чието мляко е било събирано, да получат информация за това кога е било събрано и опаковано, както и за различните заинтересовани страни, участващи в продуктовата линия.
Новият продукт на Carrefour е последвал редица предишни блокчейн реализации от един от главните световни търговци на храни. През ноември 2018 г., Carrefour стартира решение за проследяване на храните, на базата на Hyperledger, за проследяване на пилета от свободен произход с търговско наименование „Calidad y Origen“ в Испания.
Преди това, гигантът за търговия на дребно се присъедини към мрежата за проследяване на храни, включена в IBM, наречена Foot Trust, след големите производители на храни като Nestle, Dole Food, Golden State Foods и други.
В края на 2018 г., друга френска група за търговия на дребно, Auchan, разшири решението на Food-Group на TE-FOOD за още пет страни след 18-месечен тест на блокчейн инструмента на TE-FOOD във Виетнам. Продуктът, който позволява система за наблюдение на дребно за проследяване на избрани категории продукти, се предлага във Франция, Италия, Испания, Португалия и Сенегал.
По време на разговора за приходите на Block Inc. за първото тримесечие главният изпълнителен директор Джак Дорси засегна възможността за разследване от страна на Министерството на правосъдието.
Йената, която в момента е на най-ниската си точка от 1990 г. насам, преживя най-значителното си седмично колебание на цената от 2022 г. насам, а Японската централна банка се намеси на пазара за първи път от 1998 г. насам.
БРИКС активно се стреми към установяването на нова валута на световната сцена, целяща да оспори господството на щатския долар.
Apple обяви приходите си за второто фискално тримесечие на 2024 г., като надхвърли очакванията с приходи в размер на $90.75 милиарда.