„Докладът за крипто за плащания“ на Crypto.com през 2022 г. показва множество положителни развития по отношение на приемането. Около 60% от търговците искат да приемат крипто плащания в рамките на годината, като 75% от клиентите проявяват същия интерес.
Crypto.com публикува нов доклад през февруари 2022 г., обсъждащ криптовалутите в пространството за плащания.
“Докладът за Crypto за плащания” е издаден както от Crypto.com, така и от Worldpay от FIS. В него се разглеждат няколко ключови аспекта на крипто пазара, включително лихви, средства за плащане и растеж на крипто като средство за плащане.
Докладът изследва над 110,000 потребители на Crypto.com и Worldpay от базата на FIS от приблизително 1,5 милиона търговци. Тези проучвания се проведоха през четвъртото тримесечие на 2021 г. От анкетираните по-голямата част са лица под 40 години, а анкетираните търговци до голяма степен идват от дигитални медии и игри.
Един от най-големите акценти е фактът, че има значително увеличение на интереса от страна на търговците да приемат криптовалутите като начин за разплащане. Приблизително 60% от търговците искат да приемат крипто като платежно средство през следващата година, докато 75% от потребителите проявяват същия интерес. Криптовалутите с най-голямо предпочитание са Bitcoin, Ethereum и USDC.
Интересното е, че фокусът, поне от страна на търговците, е върху изживяването при пазаруване в електронната търговия, а не в магазина. Клиентите обаче проявяват интерес и към двете форми, като над 70% го потвърждават.
Досега само 4% от търговците приемат крипто като плащане. Разликата между клиентското търсене и тази цифра може наистина да стимулира растежа на скорошното приемане на криптовалутите. До известна степен това вече се е случило, като Shopify позволяват на търговците да продават NFT директно на тяхната платформа.
Статистиката, показана в доклада, е показателна за общия ръст на приемането на криптовалути. От страна на клиента, поне според доклада на Crypto.com, са разходите за преобразуване на крипто-фиат, докато за търговците това са по-ниски такси за транзакции и разходи за оспорване.
За тези ползи се говори отдавна, но едва през последните години има известен напредък. Излагането на крипто пазара чрез реклами на Super Bowl и институционални инвестиции изигра голяма роля.
Този интерес се разпространи и в наследствените компании. Visa, например, планира да пусне крипто консултантска услуга, за да бъде в крак с нарастващото приемане.
Съоснователят на Chainlink Сергей Назаров прогнозира, че токенизираните активи от реалния свят (RWA) скоро ще надминат по стойност криптовалутите.
Австралийската централна банка взе решение да даде приоритет на разработването на дигитална валута на едро на централната банка (CBDC) пред версията на пазара на дребно.
Circle обяви, че вече ще поддържа местни банкови преводи за USDC в Мексико и Бразилия, използвайки системите за плащания в реално време PIX и SPEI на тези държави.
CEX.io, централизирана борса за криптовалути, представи нова интеграция с компанията за финансови услуги MoneyGram и блокчейна Stellar.