Лигата по смесени бойни изкуства UFC пуска свой собствен фен токен този юни. Една година след като за първи път си партнира със спортно-фокусирана блокчейн платформа Chiliz, двете компании ще създадат $UFC на блокчейна Chiliz.
Chiliz и неговата токен платформа Socios.com са се фокусирали предимно върху европейските футболни отбори, което им позволява да създават собствени фен токени. Тези токени се използват от поддръжниците, за да гласуват за решения на клуба и да действат като допълнителен поток на приходите за отборите. Сега, същото ще се случи и с UFC.
$UFC ще даде на притежателите достъп до VIP награди, ексклузивни промоции, чат форуми и гласуване от фенове. Подобни токени вече се използват от футболни клубове като ФК Барселона и Манчестър Сити.
„UFC има повече от 625 милиона фенове по целия свят, а фен токените са уникален начин да се свържете с тях чрез завладяващ, автентичен продукт, който ги доближава до UFC и им дава влияние, като в същото време възнаграждава страстта им към спорта,“ каза Трейси Блечински, старши вицепрезидент на UFC Global Consumer Products.
Този ход идва сред тласък за по-нататъшно разширяване извън Европа от Chiliz и Socios.com. Chiliz се ангажира да се съсредоточи върху ангажирането на фенове в САЩ през тази година, като отдели поне $50 милиона за държавни проекти.
Това конкретно развитие обаче се разрасна от партньорство, обявено миналата година, което позволи на притежателите на собствената криптовалута на Chiliz, $CHZ, да получат ексклузивни UFC оферти. По това време UFC заяви, че ще проучи блокчейн приложения, които могат да помогнат за растежа на бранда UFC.
Миналата седмица Chiliz обяви подобно партньорство с отбора от NHL New Jersey Devils. Въпреки че понастоящем сделката е маркетингово партньорство, ‘дяволите’ проучват и как приложенията на блокчейн могат да развият бранда на клуба.
Големите инвеститори правят значителни движения в рамките на пазара на криптовалути, като акумулират Dogecoin (DOGE), дори когато вниманието е насочено към наскоро пуснатия меме токен на Тръмп (TRUMP).
Robinhood Crypto разшири дейността си в Испания като част от стратегия за засилване на присъствието си на европейския пазар.
Базираната в Solana децентрализирана борса Jupiter ще стартира днес своя „Jupuary“, като ще раздаде на общността близо 700 милиона JUP токена на стойност $616 милиона.
Crypto.com въведе институционална платформа за търговия, с която цели да разшири присъствието си на крипто пазара в САЩ.