TransferWise, една от най-ценните европейски частни финтех фирми, току-що публикува своята четвърта поредна година на печалба.
Услугата за онлайн парични преводи заяви в сряда, че нейната нетна печалба се е удвоила повече до 21,3 милиона британски лири (27,1 милиона щатски долара) през фискалната година, приключваща през март 2020 г. Годишните приходи са 302,6 милиона британски лири, предаде TransferWise, което е почти 70% спрямо предходната година .
Годишните отчети на TransferWise са в черно от 2017 г., рядко показващо устойчив растеж във финтех сектора. Други стартъпи в пространството отчитат задълбочаващи се загуби, дължащи се на разходи за нови продуктови предлагания и разширения в чужбина.
Мат Брайърс, главен финансов директор на TransferWise, заяви, че компанията се гордее с прозрачността по отношение на таксите, които начислява при транзакции. Така наречените дигитални банки като Monzo и Revolut се борят да се справят дори с техните чекови сметки с нулеви такси и гледат на премиум акаунтите като потенциален път за постигане на рентабилност.
TransferWise заяви, че е обработила общо 42 милиарда британски лири в трансгранични плащания през годината, както и допълнителни 25 милиарда британски лири вътрешни плащания. Разделяйки приходите по различни региони, базираната в Лондон фирма заяви, че на Европа се падат над половината от приходите, докато САЩ съставляват 26%, а Азиатско-Тихоокеанския регион – 22%.
Важно е да се отбележи, че годишните цифри на TransferWise изключват голяма част от представянето за тази година и следователно не биха могли наистина да предадат въздействието на COVID 19 върху нейния бизнес. Брайърс обаче каза , че кризата е ”финансово положителна” за фирмата поради преминаването към онлайн услуги.
“Когато погледнете целия шум, всъщност това, което виждаме, е повече хора да се присъединят към TransferWise”, каза Брайърс в интервю тази седмица, добавяйки, че 10,000 фирми вече се регистрират на платформата му всеки месец. “Макро прехода от стария свят към нов свят беше ускорен.”
Основана през 2011 г., TransferWise спечели популярност благодарение на своята хлъзгава онлайн платформа и по-ниски такси в чуждестранна валута, отколкото банките. Оттогава компанията разшири предлагането си през годините, за да включи бизнес сметки и мулти-валутни дебитни карти и сега също се стреми да добави функция за инвестиции.
Компанията беше оценена на 5 милиарда долара в последния си инвестиционен кръг, вторична продажба на акции, при която инвеститорите купуват капитал от служители и ранни подкрепящи. Този подход се отказва от процеса на търсене на нови пари и ликвидност при първоначално публично предлагане или IPO и предоставя на съществуващите инвеститори алтернативен начин за разтоварване на някои от техните дялове.
Бриърс каза, че TransferWise “може да изброи веднага”, добавяйки, че “устойчивостта и стабилността на бизнеса вероятно са по-високи от тези на публичната компания”. Но той добави:
Има много работа, свързана с управлението на публична компания, която в момента не помага на нашите клиенти.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.