Тъй като популярните услуги за стрийминг на музика като Spotify намаляват голяма част от приходите на музикантите, новите технологии като незаменимите токени (NFT) вероятно ще помогнат на артистите да си върнат справедливия дял, прогнозира Saxo Bank.
Според Outrageous Predictions 2022: Revolution на Saxo Bank, създателите на музика биха се възползвали от базираните на NFT стрийминг платформи, тъй като позволяват разпространение на музика директно на слушателите, без централизирани посредници да начисляват такси.
Крипто анализаторът на Saxo Bank Мадс Еберхард твърди, че основните платформи за стрийминг на музика като Spotify и Apple Music вземат значителен процент, който заедно с комисионната, платена на лейбълите, представлява около 75% или повече от общите приходи.
“Тези модели не насочват таксите на отделните абонати към действителната музика, която отделният абонат слуша“, каза Еберхард, добавяйки:
Случаят на използване на NFT може да се окаже особено убедителен в следващата стъпка за технологията за генератори на съдържание в музикалната индустрия, тъй като музикантите се чувстват несправедливо третирани от моделите за споделяне на приходите на настоящите платформи за стрийминг като Spotify и Apple Music.
Анализаторът отбеляза, че базираните на NFT проекти за стрийминг на музика вероятно ще започнат да стартират през 2022 г., включително инициативи като Audius, блокчейн музикална платформа, подкрепена от Katy Perry, The Chainsmokers и Jason Derulo. Базирана на блокчейн, платформата Audius е децентрализиран протокол за споделяне и стрийминг на музика, предназначен да отстрани посредника от музикалната индустрия и да позволи на феновете и създателите да взаимодействат директно помежду си.
За разлика от тях бъдещето на традиционните стрийминг платформи като Spotify е “мрачно“, според Saxo Bank.
Компанията прогнозира, че акциите на Spotify ще паднат с 33% през 2022 г. SPOT вече спада през 2021 г.: стартирайки годината на около $300, акциите на Spotify паднаха до $204 през август, според данни от TradingView. Към момента на писане SPOT се търгува на $229.
ПРОЧЕТИ ОЩЕ: За първи път САЩ имат най-голямата хешираща мощност за копаене на Биткойн
Междувременно приходите на Spotify нарастват стабилно с течение на времето, което отразява голям потенциал за базираните на NFT музикални платформи. Според официалните финансови резултати на Spotify за 2020 г., компанията е генерирала $7.85 милиарда евро ($9.5 милиарда) приходи миналата година, което е 16% увеличение в сравнение с 2019 г. Финансовите показатели на Spotify продължиха да нарастват през 2021 г., като общият брой месечни активни потребители нарасна с 19% на годишна база до 381 милиона през третото тримесечие на 2021 г.
Както беше съобщено по-рано, Spotify обръща внимание на индустрията на криптовалутите, търсейки таланти с опит в крипто пространството в края на 2020 г. Фирмата също е напълно наясно с възхода на NFT, тъй като спомена NFT в своя Spotify Wrapped 2021, съставен за потребители на 1-ви декември, 2021 г.
Марк Юско, главен изпълнителен директор на Morgan Creek Capital, предвижда значителен приток на средства на пазара на криптовалути, тъй като богатството на бейби бумърите, което се оценява на трилиони долари, търси експозиция към дигитални активи.
Докладът за икономическата активност от четвъртък послужи като поредното грубо събуждане за инвеститорите и политиците от Федералния резерв, които се надяваха, че намаляването на инфлацията ще проправи пътя към намаляване на лихвените проценти през лятото.
Световната банка предупреди, че всяка значителна ескалация на напрежението в Близкия изток може да доведе до повишаване на цените на петрола над $100 за барел и да обърне тенденцията на намаляване на глобалната инфлация.
Stripe разкри плановете си за интегриране на крипто плащания, обявени по време на конференцията Global Internet Economy.