McDonald's, Nestlé и Virgin Media се присъединиха към нова пилотна система, която се стреми да увеличи прозрачността в онлайн рекламата.
Разработена от Съвместния индустриален комитет за уеб стандарти (Jicwebs) – британски орган за стандартизация на дигиталните реклами – новата инициатива има за цел да оцени потенциала на блокчейн в дигиталната верига за доставки на реклами.
Пилотната версия на Jicwebs, която се базира на блокчейн, се присъединява към медийните агенции на индустриалните гиганти – Zenith, OMD UK и Manning Gottlieb OMD, които ще оценят възможностите на блокчейн в индустрията за дигитална реклама до края на 2019 г.
По-конкретно, медийните агенции ще проверяват не само потенциала на блокчейн за увеличаване на доверието и прозрачността във веригата за доставки на реклами, но и ще видят дали технологията може да повиши оперативната ефективност и възвръщаемостта на инвестициите (ROI).
Кат Хоукрофт, старши мениджър на медията и бюджета в McDonald’s, каза:
“Тази технология ни дава възможност да видим една наистина прозрачна картина на нашите инвестиции в дигиталната верига за доставки. Ние също така сме готови да разберем потенциалното въздействие, което това може да има върху нашата възвръщаемост на инвестициите и ефективността.”
Тестът на Jicwebs се подкрепя от базираната в Лондон технологична компания Fiducia. Jicwebs пише, че те ще се консултират с индустрията за това как да включат блокчейн решения за дигиталната реклама, ако тестът покаже успешни резултати.
В края на 2018 г., японският автомобилен производител Toyota си партнира с блокчейн фирмата за рекламни анализи, Lucidity, за да елиминира измамите при закупуването на дигитални реклами.
Сам Олтман, мозъкът на OpenAI, се е насочил към ново начинание: собствения блокчейн на крипто стартъпа Worldcoin.
Очевидно е, че пазарът на криптовалути възвърна популярността си сред инвеститорите. След спада през 2022 г. цените на криптовалутите нараснаха значително през последните 15 месеца.
Berachain (BERA), блокчейн, фокусиран върху децентрализираните финанси (DeFi), разкри, че е набрал впечатляващите $100 милиона в последния си кръг на финансиране.
EigenLayer, протоколът за рестейкинг на Етериум (ETH), официално обяви старта на своята мрежа в неотдавнашно изявление, публикувано в X.