Вълна от интерес към стабилните монети залива корпоративна Америка, като все повече компании – големи и малки – проучват решения за плащания, базирани на блокчейн, за да заобиколят традиционните неефективности.
Според ново проучване на Coinbase, близо 30% от мениджърите на компаниите от Fortune 500 вече заявяват, че техните организации обмислят или вече интегрират стабилни монети. Това е огромен скок от едва 8% преди година, което подчертава рязкото повишение на доверието на корпорациите в крипто финансирането.
Проучването също така установи, че малките и средните предприятия (SMB) бързо наваксват. Над 80% от анкетираните лидери на SMB вече виждат стабилните монети като решение на високите такси и трансграничните конфликти, в сравнение с 61% през миналата година. Почти половината от тях очакват да използват криптовалути в рамките на три години.
Зад тази промяна стои неудовлетворението от остарелите банкови системи – бавни срокове за сетълмент, високи разходи за обработка и ограничен достъп до глобалните пазари. Стабилните монети предлагат привлекателна алтернатива: Бързи, евтини и безгранични транзакции, които не зависят от посредници.
Това не са само думи – ончейн активността потвърждава тенденцията. Месечният обем на стабилните монети достигна рекордни нива в края на 2024 г. и началото на 2025 г., надхвърляйки $717 милиарда. Годишният обем достигна $27.6 трилиона, изпреварвайки Visa и Mastercard взети заедно. Междувременно броят на притежателите на стабилни монети надхвърли 161 милиона, превишавайки потребителската база на най-популярните банкови приложения в Америка.
Движението не се ограничава само до бизнеса. Глобалните институции също обръщат внимание. Uber проучва стабилните монети, за да оптимизира глобалните плащания. В Абу Даби големи играчи си сътрудничат по токен, обезпечен с дирхам. Дори правителствени структури в Русия и САЩ обявиха планове да проучат национални стратегии за стабилните монети.
С набирането на популярност в различни индустрии и отвъд границите, това, което някога бе нишово финансово средство, сега се превръща в глобална инфраструктурна тенденция.
Shopify прави по-голяма крачка в областта на дигиталните плащания, като тества транзакции със стабилна монета, използвайки USDC на Coinbase Base, бърза и евтина Етериум мрежа от втори слой.
Двупартийната инициатива в Конгреса дава на най-големите американски търговци нова причина да се заинтересуват от блокчейн технологията.
SG Forge, дъщерното дружество на Société Générale, фокусирано върху криптовалутите, се готви да въведе нова стабилна монета, деноминирана в долари, което бележи по-задълбочено навлизане на традиционните европейски банки в областта на дигиталните активи.
Uber проучва стабилните монети като начин за намаляване на разходите за международни плащания, според главния изпълнителен директор Дара Хосровшахи.