Меме криптовалутата PEPE привлече значително внимание, тъй като следва траектория, напомняща стремителния възход на Dogecoin през 2021 г.
Подкрепена от влиянието на Илон Мъск и своята общност, PEPE бързо набра популярност, като пазарната ѝ капитализация се покачи до над $8 милиарда за по-малко от година. Анализаторите прогнозират, че тя може да се изкачи още повече през 2025 г. на бичия пазар.
Подкрепата на Мъск изигра ключова роля, повтаряйки влиянието му върху Dogecoin, който той защити като „народната криптовалута“ през 2021 г. След като Мъск сподели меме на Pepe, обемът на търговията с PEPE рязко нарасна, надминавайки този на Dogecoin. Макар че се въртят спекулации за приемането на PEPE от Tesla или други предприятия на Мъск, не са направени никакви съобщения.
Някои анализатори остават оптимисти, като прогнозират, че PEPE може да достигне пазарна капитализация от $40 милиарда в бъдеще. Понастоящем PEPE се търгува на цена от около $0.00002017, като от началото на годината е нараснал с над 1,400%.
Въпреки ентусиазма, успехът на PEPE, подобно на други меме монети, зависи от способността му да поддържа инерция извън влиянието на Мъск. Пазарните анализатори предупреждават, че въпреки че шумотевицата е силен фактор, дългосрочното приемане и полезността в крайна сметка ще определят дали PEPE може наистина да повтори възхода на Dogecoin или да изчезне на заден план на волатилния пазар на криптовалути. Засега бързият му растеж го държи твърдо в светлината на прожекторите, позиционирайки го като един от най-наблюдаваните дигитални активи през 2025 г.
Появи се еуфория около предполагаемото пускане на меме монета от Truth Social, след като вайръл публикация предизвика хайп в меме средите.
Неотдавнашното поскъпване на Dogecoin възроди ентусиазма в цялата общност, като активите се повишиха с 36% само за една седмица.
Макар интересът на дребно към криптовалутите да остава сдържан, някои анализатори смятат, че пазарът тихо подготвя следващия си пробив.
BlackRock преразгледа документацията си за крипто ETF, за да се справи както с дългосрочните рискове, така и с продуктовата ефективност.